Alfred Kracher s-a născut în Germania la începutul secolului XX, după ce a terminat liceul a studiat inginerie mecanică și electrică la Universitatea Tehnică din Stuttgard. Alfred a fost inspirat foarte mult și de tatăl său, care comercializa produse în sferă tehnică.
Te-ar putea interesa și Jobul de inginer de calcul în 2023. Cât câștigă un astfel de angajat în România și care sunt atribuțiile sale
În anul 1924, la finalizarea studiilor, acesta s-a angajat în compania familiei, acolo unde vindea articole și electrocasnice de uz casnic, folosite pentru spălat și gătit. Nu după mult timp, acesta s-a folosit de toate informațiile acumulate în studenție și a început să construiască propriile device-uri, inclusiv încălzitoare pentru uz industrial, iar în 1935 a pus baza propriei afaceri, conform Businessmagazin.ro.
După aceea, germanul a început să primească cereri pentru încălzitorul produs inclusiv din aviație, către care vânduse deja 1.000 de unități până în anul 1945.
La un timp după toate cele prezentate mai sus, Lufthansa a apelat la serviciile sale pentru a construi un device cu ajutorul căruia să încălzească motoarele, rezultatul fiind un succes, care a atras atenția armatei aviatice, motiv pentru care a primit încă o comandă de 120 de unități.
Apoi, antreprenorul a decis să vândă patentul pentru invenția sa, iar cu banii obținuți a deschis o fabrică de 120 de angajați în anul 1939. În perioada aceea urma să înceapă cel de-Al Doilea Război Mondial, iar concentrarea a fost pusă în special pe producția de armament.
Urmând ca abia în anul 1945, la finalul conflictului, să dea startul producției de cuptoare și încălzitoare, compania trecând printr-un proces de denazificare. În doi ani, de la 40 de angajați care rămăseseră pe timpul războiului, afacerea a putut susține încă 100 de angajați.
Alfred Karcher a murit în anul 1959, în urma unui atac de cord, chiar în clădirea companiei sale. După moartea sa, conducerea a fost preluată de soția acestuia, Irene, care a crescut vânzările cu 70% încă din primul an.
În anul 1962 a extins, de asemenea, producția şi în Franța, căreia i-au urmat apoi Austria, Elveția, Italia şi Belgia, pentru ca în prezent compania să aibă o prezență internațională în aproximativ 80 de piețe şi circa 150 de subsidiare la nivel de grup, cu o echipă de peste 15.000 de angajaţi. În România, compania a închis anul trecut cu venituri de aproape 127 de milioane de lei, potrivit datelor publice disponibile.