După cum explică Eliodor Apostolescu, fondatorul companiei PhoenixY, care include în portofoliu renumitul brand de pufuleți Gusto, este esențial ca afacerile să își îndrepte atenția către export, altfel există riscul ca acestea să fie marginalizate în competiția cu gigantii internaționali, transmite Ziarul Financiar.
După cum explică fondatorul Gusto, într-o eră în care comerțul este globalizat, a deveni un brand cu prezență mondială este crucial pentru supraviețuirea pe termen lung. Presiunea exercitată de brandurile globale asupra celor naționale este extrem de intensă, conducând la dispariția multor mărci naționale. Totuși, Eliodor Apostolescu remarcă că, deși a început exportul cu mult timp în urmă, proveniența sa din România nu mai este percepută ca un dezavantaj în prezent.
„Astăzi, comerţul este global, iar a fi un brand cu prezenţă mondială este condiţia obligatorie pentru a putea exista şi în viitor. Presiunea exercitată de brandurile globale asupra celor naţionale este atât de puternică încât multe – aş putea spune chiar majoritatea – mărci naţionale dispar”, explică fondatorul Gusto.
Eliodor Apostolescu a remarcat că, în trecut, când se referă la consumatorii din diverse țări, identificarea pufuleților Gusto ca brand românesc a fost un dezavantaj semnificativ.
„Dacă lăsăm la o parte etnicii români din străinătate şi ne referim la consumatorii autohtoni din diverse ţări, la început, faptul că eram un brand românesc a fost un mare dezavantaj”, explică acesta.
Antreprenorul a extins distribuția pufuleților Gusto în peste 50 de țări. În prezent, peste 60% din producția fabricii din Băicoi, Prahova, este destinată exportului, în timp ce restul este menținut pentru piața internă.
„Astăzi ne-am câştigat renumele ca brand şi companie şi nimeni nu îşi mai pune problema că suntem din România. Gusto este un brand pe care şi-l doresc şi atât”, explică Eliodor Apostolescu.
PhoenixY , compania din spatele pufuleților Gusto, a reușit să exporte pufuleții românești până în Noua Zeelandă, contrazicând orice calcul economic care presupune că un produs ieftin nu poate fi transportat pe distanțe lungi din cauza costurilor mari de transport. Cu toate acestea, exportul a devenit rentabil datorită unei organizații logistice impecabile.
Povestea de astăzi este una despre prietenie, familie și succes. La începutul anilor ’90, doi prieteni de la o vârstă fragedă, aflați în al doilea an de facultate și având doar 18 ani, au hotărât să-și câștige singuri banii pentru vacanța de vară. Au investit într-o tonetă de înghețată, iar afacerea a prosperat atât de mult încât au continuat. Doi ani mai târziu, au diversificat afacerea cu pufuleți. Astăzi, ei conduc o afacere de pufuleți evaluată la zeci de milioane de euro.
Citește și: