Dacă v-ați întrebat vreodată dacă angajatorul vostru vă supraveghează sau vă „spionează”, există șansa să nu vă înșelați. Anumite companii utilizează tehnologii de monitorizare la locul de muncă sau instalate direct pe laptopurile angajaților pentru a supraveghea personalul. În linii mari, se apelează la astfel de demersuri fie pentru a evalua productivitatea angajaților, fie pentru a monitoriza intrările și ieșirile din birou.
Alte articole: Se schimbă actele! Proiectul de lege se apropie de promulgare. Ce va scrie în noul buletin
Cardurile de acces pot fi un exemplu în acest sens. Mulți angajați folosesc carduri pentru a intra în birourile lor, iar aceste informații au devenit extrem de valoroase pentru companii. Pe măsură ce compania se străduiește să-și reia activitatea la birou (RTO), Amazon a început să colecteze și să împărtășească înregistrări individuale privind prezența la birou, conform unui raport de la Eugene Kim din Insider. Angajații au posibilitatea să vizualizeze propriul lor „Raport al cardului” pe o platformă internă care afișează numărul de zile în care au utilizat cardul pentru acces în fiecare săptămână, în ultimele opt săptămâni.
Această decizie reprezintă o schimbare față de politica anterioară a Amazon, care se limita la colectarea și partajarea datelor agregate și anonimizate privind prezența la birou, pe care le comunica în principal managerilor, cu scopuri de securitate și planificare.
„Acest instrument oferă angajaților și managerilor vizibilitate în zilele în care au accesat un sediu corporate cu cardul”, a declarat anterior purtătorul de cuvânt al Amazon, Rob Munoz, pentru Insider într-un e-mail.
„Informațiile vor ajuta la ghidarea conversațiilor, după cum este necesar, între angajați și manageri cu privire la venirea la birou alături de colegii lor.”, a mai adăugat acesta.
În plus, Goldman Sachs a utilizat cardurile de identificare ale angajaților pentru a monitoriza cine se prezintă la birou și, în cele din urmă, pentru a ajuta la comunicarea cu angajații care nu petrec suficient timp la birou, conform unui raport din anul trecut publicat de Insider.
JPMorgan a implementat o abordare similară, extrăgând informații din cardurile de acces pentru a genera rapoarte speciale pe care managerii le folosesc ulterior pentru a impune cerințele de prezență la birou, inclusiv prin intermediul apelurilor și e-mailurilor de la conducătorii superiori către angajații care nu respectă aceste cerințe.
Software-ul de urmărire a timpului angajaților devine tot mai popular în era muncii la distanță și oferă companiilor o imagine detaliată a activităților desfășurate de angajați pe laptopurile lor. Carlo Borja, manager de marketing de conținut la compania de analiză a muncii Time Doctor, a explicat pentru Insider că platforma lor furnizează tablouri de bord în timp real și rapoarte de progres privind productivitatea angajaților, inclusiv informații precum ora la care își încep și termină activitatea, pauzele efectuate și utilizarea internetului și a aplicațiilor. De asemenea, un instrument Time Doctor permite companiilor să captureze ecrane și să realizeze înregistrări video ale activității angajaților.
„Contribuim la oferirea liniștii de spirit companiilor cu ajutorul analizei productivității”, a declarat el anterior pentru Insider.
Unele software-uri de urmărire a angajaților oferă, de asemenea, posibilitatea de a înregistra ceea ce tastează angajații sau chiar de a activa microfoanele sau camerele web ale acestora fără ca ei să știe. JPMorgan folosește un sistem numit „Workforce Activity Data Utility”, sau WADU, pentru a colecta date mai cuprinzătoare. Sistemul poate vedea totul, de la cât timp petrec angajații în apeluri Zoom, e-mailuri și foi de calcul, până la când rezervă locuri în birou, a relatat Reed Alexander de la Insider anul trecut.
Citește și: Apartament sub prețul pieței? ANAF oferă această oportunitate!