Cum îți poți motiva echipa cu cadouri corporate. Mai jos îți prezentăm bunele practici în oferirea darurilor, asigurându-se că intențiile sunt apreciate și benefice pentru toți cei implicați și aspectele pe care ar trebui să le ia în considerare orice angajator.
1. Un cadou corporate rămâne… un cadou
Un cadou este oferit în mod gratuit, fără a avea așteptări ulterioare. Amintiți-vă să nu cereți, chiar și în mod indirect, nimic în schimb, comunicând în mod clar intențiile dumneavoastră. Gesturile de generozitate în mediul de afaceri sunt orientate mai degrabă spre consolidarea imaginii și a încrederii, decât spre vânzări și profit.
În acest sens, fundamental este să subliniem că scopul cadoului este de a exprima recunoștința, respectul și aprecierea față de parteneri, angajați sau clienți. Astfel, se pot oferi cadouri personalizate care să aducă zâmbetul pe fața destinatarului sau cadouri dulci, alese cu atenție, care rămân o experiență autentică și memorabilă.
2. Profesionalismul este esențial
Asigurați-vă că stabiliți o comunicare inițială cu destinatarul cadoului corporate, clarificând cu atenție scopul pentru a evita percepțiile eronate asupra intențiilor dumneavoastră. Contactul poate fi gestionat în mod personal, sau, după caz, prin intermediul mijloacelor de comunicare electronice specifice. În cadrul acestei etape, furnizați informații relevante și date de contact, comunicând propria cultură organizațională prin accentul pus pe detalii.
3. Frecvența cadourilor
Cadoul corporate poate fi ales pentru a stârni sentimente plăcute de moment, o alternativă potrivită fiind ciocolata. Prin aceste gesturi nu ar trebui să creați impresia unor intenții de vânzare, iar în ceea ce privește frecvența, trimiterea unui alt cadou corporate poate fi considerată rezonabilă în timp ca fiind după primirea unui răspuns pentru cadoul trimis anterior.
4. Alegerea momentului potrivit
Dacă oferiți un cadou pentru prima dată, cadourile corporate sunt oferite în apropierea sărbătorilor sau a altor momente cheie ale anului, dacă acestea sunt relevante pentru compania care le oferă. Cu toate acestea, există și alte ocazii, fie că sunt evenimente semnificative în evoluția afacerii, fie că reprezintă simple gesturi de mulțumire.
5. Valoarea cadoului
Asemănător cadourilor clasice, tipul de cadou corporate oferit trebuie aliniat cu interesele celui care îl primește. Vorbind despre mediul de afaceri, pentru clienți și parteneri, acestea ar trebui să fie modeste și neutre, iar pentru destinatarii din cadrul companiei, se poate opta pentru articole echitabile și consistente, evitând favoritismul. În multe industrii, oferirea de cadouri este reglementată de un set foarte specific de legi privind conformitatea, fiind evitată acordarea unor cadouri generoase.
Oferirea cadourilor corporate este un aspect esențial al relațiilor de afaceri și necesită atenție și profesionalism, având impact asupra imaginii și reputației unei companii. Cadourile ar trebui oferite cu sinceritate, să reflecte cultura organizațională și să fie adecvate contextului în care sunt oferite, potrivit wall-street.ro.