Cum poți reduce consumul de combustibil. Funcția de recirculare a aerului este esențială pentru a te menține răcoros în lunile de vară, deși puțini șoferi realizează acest lucru. Acest buton oprește efectiv intrarea aerului exterior către interiorul mașinii.
Este recomandat să utilizezi această funcție atunci când este cald afară și ai aerul condiționat pornit. Aceasta recirculă deja aerul rece care iese din sistemul de aer condiționat când îl pornești pentru prima dată, în loc să tragă mereu aerul cald din exterior pe care după trebuie să îl răcească constant. Și cu cât este mai mult timp activat butonul de recirculare, cu atât mașina ta se va răci mai mult și mai repede.
„Compresorul are nevoie de energie pentru ca sistemul de aer condiționat al mașinii să funcționeze. Așa că va folosi o cantitate mică de combustibil atunci când sistemul e activat” a declarat Bradley Jando, din cadrul Kwik Fit.
Butonul se află în zona de reglare a aerului condiționat din mașină, iar efectul de reducere al consumului se aplică și pentru mașinile electrice.
„Poate să reducă acest consum de combustibil cu până la 10%. Și efectele sunt mai ales vizibile atunci când vine vorba de călătoriile scurte. Atunci când pornești, sistemul de aer condiționat trebuie să muncească din greu pentru ca temperatura din interior să atingă un nivel confortabil”, a continuat el.
Foarte puțini oameni știu că, în timpul folosirii sistemului Climatronic, recircularea aerului este activată pentru cea mai mare parte a anului. Avantajul este re-filtrarea aerului din cabină, deoarece aerul trece printr-un filtru de aer chiar și atunci când modul de recirculare este pornit.
Când recircularea aerului este activată manual (prin apăsarea butonului), Climatronic rulează și compresorul de aer condiționat previne aburirea ferestrelor. Dacă există riscul de încețoșare, sistemul de recirculare automată este oprit. Dacă șoferii insistă să închidă recircularea aerului și își asumă riscul ca ferestrele să se încețoșeze, trebuie să apese de două ori butonul de recirculare.