- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Cum se plătește în supermarketurile din Europa. În Franța, este un Carrefour unde nu se scanează produsele, iar clienții intră și ies fără a trece de vreo poartă

09 Mar, 23:13 • Toma Anca
Cum se plătește în supermarketurile din Europa. Subiectul caselor de marcat este unul extrem de discutat și disputat în România, unii sunt de părere că această metodă, de self-scan, nu este de ajutor clienților, ba din contră, iar alții văd această schimbare ca un progres.
Cum se plătește în supermarketurile din Europa. În Franța, este un Carrefour unde nu se scanează produsele, iar clienții intră și ies fără a trece de vreo poartă

Cum se plătește în supermarketurile din Europa. În timp ce în România se discută despre legiferarea magazinelor care înlocuiesc casierii cu case de marcat self-scan, în multe state europene , se testează magazine în care clienții sunt liberi să intre și să iasă din magazin fără a fi nevoiți să treacă printr-o poartă de acces, plata făcându-se aproape instantaneu.

Citește și: Prețuri mai mici pentru români! Magazinele care renunță la casieri trebuie să ieftinească produsele. Marius Budăi: „Atunci cand mergem singuri facem treaba unui casier”

Cum se plătește în supermarketurile din Europa

În noiembrie 2021, retailerul francez Carrefour a inaugurat în Franța primul Carrefour Flash, un format inovator care, prin tehnologia oferită de compania de tehnologie AiFi,  permite cumpărătorilor să plătească în 10 secunde. Sistemul de plată nu implică scanarea niciunui produs, plata se face aproape instantaneu, iar clienții sunt liberi să intre și să iasă din magazin fără a fi nevoiți să treacă printr-o poartă de acces. Nu este nevoie să descarce o aplicație sau să se înregistreze în prealabil. Și nu există surprize – ei pot vizualiza cheltuielile totale în timp real.

Toate acestea sunt posibile printr-un sistem ce include 60 de camere HD, aproape 2000 de senzori încorporați în rafturile conectate, un algoritm de interpretare a tuturor datelor și un sistem de plată pe tabletă.

Clienții sunt urmăriți în mod anonim, fiind percepuți de software ca avataruri virtuale  alocate de îndată ce intră în magazin. Produsele pe care le ridică sunt detectate automat și apoi adăugate în coșul lor virtual. După ce termină cumpărăturile, clienții trebuie doar să își valideze coșul la un chioșc și apoi să plătească fără contact. Aceștia pot primi imediat o chitanță electronică prin simpla scanare a unui cod QR. Un chioșc de plată automată este, de asemenea, disponibil pentru toți clienții care doresc să plătească cu numerar.

Magazinul are doar patru angajați care sunt prezenți pentru a deschide magazinul și pentru a supraveghea funcționarea sistemului, comerț online și  consiliere clienți.

În Marea Britanie, în Aldi nu se mai scanează niciun produs

Discounterul Aldi, al cincilea cel mai mare lanț de supermarketuri din Marea Britanie, cu origini germane, a deschis anul trecut în ianuarie, la Londra, un magazin pilot în care nu există deloc case de marcat, nici măcat de tipul celor self-scan. Clienții trebuie doar să descarce o aplicație pe telefoanele mobile.
Noul magazin pilot este situat pe Greenwich High Street din Londra și permite clienților să-și finalizeze cumpărăturile fără a scana vreun produs și fără a fi nevoiți să treacă pe la casa de marcat. Totul este posibil datorită unei aplicații a lanțului de magazine, Aldi Shop&Go, pe care clienții trebuie să o descarce pentru a putea intra în magazin și a ieși după finalizarea cumpărăturilor, fără a mai trece pe la vreo casă de marcat, scrie Economica.net.
Aplicația funcționează în tandem cu un sistem de camere video furnizat de compania de tehnologie AiFi care filmează clienții atunci când iau produse de pe raft. Astfel, odată ce clientul părăsește magazinul, cumpărăturile îi vor fi taxate automat prin metoda de plată selectată, iar în aplicație va apărea o chitanță.
Urmărește Daily Business pe Google News