Avionul WindRunner, a cărui misiune va fi să livreze palele uriașe de peste 90 de metri lungime direct la parcurile eoliene, este cel mai mare avion care a zburat vreodată. Pentru a nu contribui la poluarea aerului, avionul va folosi combustibil sustenabil și va avea nevoie de o simplă pistă de pământ bătătorit sau pietriș pentru a ateriza.
Avionul va putea ateriza pe piste de doar 1.800 de metri, „ceva ce nicio aeronavă comercială mare nu a reușit” până acum. Volumul calei va fi de 7.700 de metri cubi – destul cât să țină trei piscine olimpice, de 12 ori mai mult decât un Boeing 747-400, care este și cu 38 de metri mai scurt. WindRunner va avea o lungime de 108 metri. Avionul va avea o anvergură a aripilor de 80 de metri, cât patru piste de bowling aranjate una în lungul celeilalte.
WindRunner va fi mai mare chiar și decât avionul Antonov An-225, cel mai greu avion construit vreodată, care a fost distrus la începutul invaziei din Ucraina. Radia, compania care dezvoltă proiectul, susține că operațiunile comerciale ale primei flote de avioane WindRunner ar putea începe cel mai devreme în 2027.
Bloomberg a estimat că, până în 2025, se vor investi 10 trilioane de dolari în parcurile eoliene construite pe pământ. Aceste avioane vor permite instalarea uriașelor turbine GigaWind, dezvoltate de partenerii Radia, printre care se numără cinci dintre primii șase producători de turbine eoliene din lume. Palele rotorului unei turbine eoliene ajung în mod normal la o lungime de 70 de metri sau mai puțin, dar Radia vrea să livreze pale de până la 104 metri lungime. Turbinele GigaWind ar putea fi de două sau trei ori mai puternice și tot de două sau trei ori mai profitabile decât cele de azi.