Majoritatea curierilor de mâncare provin din țări precum Nepal, Bangladesh sau Sri Lanka și lucrează în Capitală, unde mulți dintre ei circulă pe biciclete electrice. În unele cazuri, aceștia sunt mai atenți la telefoanele mobile decât la trafic, ceea ce duce la comportamente riscante, inclusiv intrarea pe contrasens pe străzi cu sens unic.
Conform unei adrese oficiale a Ministerului Afacerilor Interne, cetățeni din India, Pakistan, Bangladesh, Vietnam, Nepal și Filipine au fost implicați în 20 de accidente rutiere grave între 30 iunie 2021 și 30 iunie 2024. „În urma acestor accidente, 6 persoane au decedat, iar alte 23 au fost grav rănite”, se arată în documentul oficial, potrivit Ziaruldeiasi.
„Principalele cauze generatoare pe fondul cărora s-au produs accidentele sus-menționate au fost: viteza neadaptată la condițiile de drum, indisciplina bicicliștilor, neacordarea priorității de trecere vehiculelor și neacordarea priorității de trecere pietonilor”, se mai menționează în raport.
Deși datele prezentate se referă doar la accidentele rutiere grave, autoritățile subliniază că numărul total al accidentelor este mult mai mare. „Zeci de accidente cu victime în care au fost implicați curieri asiatici pe biciclete electrice sau scutere au fost înregistrate anul trecut”, a declarat Claudiu Costea, purtător de cuvânt al Poliției Rutiere București.
Unii dintre curierii din Asia dețin permise de conducere recunoscute în România, însă cei care operează biciclete electrice nu necesită un astfel de document. IGPR a precizat că pregătirea pentru conducerea autovehiculelor pe drumurile publice se face în cadrul școlilor autorizate de Autoritatea Rutieră Română, conform legislației în vigoare.
Potrivit Convențiilor asupra circulației rutiere de la Viena (1968) și Geneva (1949), permisul de conducere internațional este recunoscut în România pentru cetățenii din țările membre.