Tinerii din toată lumea spun că sunt dispuși să renunțe la magazinul la care merg cel mai des pentru unul care are case self scan. Motivele lor sunt neașteptate, însă.
Aproximativ o treime dintre cei din Generația Z, adică persoane născute între 1989 și 2021, au mărturisit ce părere au despre aceste case self scan. Tinerii au spus că au reușit să fure tot felul de produse din magazine cu ajutorul acestor case.
Potrivit rezultatelor unui sondaj făcut de LendingTree, la care au luat parte 2.000 de americani, a scos în evidență un element complet neașteptat al comportamentului consumatorilor din această generație. Mai mult de jumătate din tinerii din Generația Z au spus că au furat cel mai scump produs din coșul de cumpărături, în timp ce 37% au precizat că ar fura numai articole esențiale.
Motivele din spatele acestui comportament sunt diverse. Un studiu efectuat în 2021 a evidențiat faptul că puțin peste jumătate dintre tinerii din Generația Z au o părere proastă despre capitalism. Mai mult, cu câțiva ani în urmă, pe internet se dădeau tot felul de sfaturi despre cum să furi din magazine.
„Nu cred că a fura de la marile corporații este imoral, deoarece diminuează sistemele care își exploatează lucrătorii și resursele pentru câștig economic”, declara în urmă cu un an, un adolescent în vârstă de doar 19 ani, potrivit stiripesurse.ro.
Citește și India, la un pas să devină a treia mare economie a lumii. Creştere economică record în 2023
Din cauza acestui obicei prost, reprezentanții multor magazine s-au văzut nevoiți să renunțe la casele de marcat self-checkout. Printre cei care au luat decizia drastică se numără Costo și Wegmans. Sunt primele companii care au renunțat la casele self scan încă de la finalul anului trecut. Recent și Walmart a făcut același lucru în trei locații din New Mexico.