În 2025, prețurile băuturilor Coca-Cola vor suferi modificări semnificative, ca urmare a unui cumul de factori economici și de piață, atât la nivel global, cât și local. În 2024, compania a înregistrat o stagnare a vânzărilor, însă veniturile au crescut cu 3%, în mare parte datorită majorării prețurilor. Coca-Cola avertizează că inflația ridicată și condițiile meteorologice vor afecta disponibilitatea materiilor prime, ceea ce va duce la creșterea costurilor și implicit la o scumpire inevitabilă a produselor sale în 2025, potrivit bugetul.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Un colos economic american, furnizor pentru Coca-Cola și Nestle, a semnat cu Agrana, cel mai mare producător de zahăr din România
În 2024, Coca-Cola a vândut aproximativ 33,7 miliarde de unități la nivel mondial, față de 33,3 miliarde în 2023. De asemenea, băuturile carbogazoase au reprezentat 69% din totalul volumului vândut. Aproape jumătate din vânzările globale au provenit din brandul Coca-Cola, care a contribuit semnificativ la veniturile companiei, ce au ajuns la 47 de miliarde de dolari, cu o creștere de 1,3 miliarde de dolari față de anul precedent. Marja de profit brut a crescut la 61,1%, de la 59,5% în 2023, datorită strategiilor de ajustare a prețurilor și a restructurării operațiunilor de îmbuteliere din anumite regiuni din Asia.
Pentru anul 2025, Coca-Cola estimează că inflația va continua să influențeze major activitatea sa în multe piețe internaționale, inclusiv în România. Aceasta va determina ajustări de preț pentru a compensa creșterea costurilor de producție și distribuție. În plus, mediul extrem de competitiv al retailerilor va influența politica de stabilire a prețurilor, având în vedere că competiția în comerțul cu amănuntul și comerțul online se intensifică.
Un alt factor de creștere a prețurilor este fluctuația prețului zahărului, ingredient esențial pentru producerea băuturilor Coca-Cola în Europa, dar și impactul condițiilor meteo extreme asupra prețurilor materiei prime, cum ar fi sucul de portocale și concentratul de suc de portocale.
Pe piața globală, The Coca-Cola Company vinde produse în peste 200 de țări și teritorii, iar în România, operațiunile sunt gestionate prin Coca-Cola România și partenerul său Coca-Cola HBC România, care se ocupă cu îmbutelierea și distribuirea produselor sub licența companiei-mamă.
Te-ar mai putea interesa și: Coca-Cola ar putea dispărea de pe piața din România. Consumul de băuturi carbogazoase a scăzut semnificativ în 2024