- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Din ce își câștigă influencerii existența în 2025. Adevărul despre parteneriatele plătite din lumea digitală

06 Oct, 23:40 • Toma Anca
Cum și de unde își câștigă influencerii existența este întrebarea de pe buzele tuturor. Multă lume consideră că persoanele care desfășoară această activitate pe rețelele sociale nu fac nimic sau doar o muncă foarte ușoară, însă oamenii din breaslă vin și contrazic vehement această teorie, care se bazează doar pe produsul final care se vede, nu și munca din spate.
Din ce își câștigă influencerii existența în 2025. Adevărul despre parteneriatele plătite din lumea digitală

Influencerii sunt la mare în această perioadă a vieții și multă lume vrea să apară pe Internet și să câștige bani mulți. Angela Carp, care este influencer și jurnalist, a vorbit despre acest subiect extrem de controversat.

Citește și: O celebră influenceriţă din Asia a trăit o experienţă uluitoare într-un restaurant din Bucureşti. Cum a reacţionat după ce a mâncat mămăligă cu brânză şi ou

Într-o lume digitală în care aproape oricine poate deveni influencer, este important să înţelegem ce înseamnă cu adevărat acest rol. Mulţi oameni au impresia că influencerii îşi expun întreaga viaţă pe internet, că tot ceea ce fac este la vedere şi că asta este condiţia pentru a fi autentic.

Însă un influencer, ca orice alt profesionist, are dreptul la o viaţă privată, iar faptul că alege să împărtăşească doar anumite aspecte nu înseamnă că este mai puţin autentic.

Autenticitatea nu vine din faptul că împărtăşeşti totul, ci din felul în care te raportezi la lucrurile pe care le arăţi publicului. Un influencer trebuie să aibă discernământ şi să decidă ce este relevant şi valoros pentru comunitatea lui.

Aşa cum un jurnalist alege ce informaţii sunt importante pentru cititori, un influencer selectează momente şi experienţe care pot aduce valoare celor care îl urmăresc„, a spus tânăra, potrivit Business Magazin.

Ce spun influencerii despre ‘paid partnership’ (AD)

Vizavi de parteneriatele plătite, Angela susține că oamenii au o concepție greșită și îi judecă greșit pe cei care acceptă să promoveze anumite produse. „Un alt subiect des întâlnit este cel al parteneriatelor plătite. O concepţie greşită şi larg răspândită este că un influencer care acceptă să promoveze produse pentru bani îşi pierde din credibilitate sau autenticitate. Dar realitatea este mult mai complexă.

Un influencer colaborează cu branduri care îi oferă produse pe care le apreciază sau pe care le descoperă în urma unei propuneri. De exemplu, dacă promovez un parfum celebru pe care îl folosesc ocazional, asta nu înseamnă că sunt lipsit de autenticitate pentru că nu e parfumul meu de zi cu zi.

Aşa cum oricine poate avea preferinţe diverse şi folosi diferite produse în funcţie de ocazie, la fel şi influencerii promovează produse pe care le apreciază în anumite contexte. Astfel, un parteneriat plătit este mai mult decât o simplă promovare – este un acord în care influencerul aduce informaţie şi valoare comunităţii sale, făcând publicului cunoscute produse care ar putea fi relevante pentru el.

Faptul că există o componentă financiară nu diminuează valoarea mesajului, ci arată că această colaborare este una profesională, bine gândită şi asumată„, a mai dezvăluit influencerița.

Angela Carp, influencer și jurnalist

Munca de influencer este una destul de dificilă, pentru că fiecare contract are condițiile lui, iar campaniile necesite strategii diferite. Un parteneriat plătit este unul transparent, care aduce venituri, lucru care este esențial pentru menținerea încrederii în relația cu comunitatea.

A fi influencer înseamnă a conduce un business. Există o muncă substanţială în spatele fiecărui post, fiecare campanie necesită strategii, creativitate şi timp. Colaborările cu brandurile sunt contracte legale, care implică responsabilităţi şi profesionalism, exact cum un angajat într-o corporaţie are responsabilităţi faţă de jobul său.

Un paid partnership nu este o minciună, ci un parteneriat transparent care aduce venituri. Totul este marcat clar, iar influencerii serioşi se asigură că respectă regulile de transparenţă. Această transparenţă este esenţială pentru menţinerea încrederii în relaţia cu comunitatea. Colaborările plătite sunt o parte firească a acestui business şi ele asigură sustenabilitatea activităţii influencerului, care îşi dedică timpul şi energia pentru a oferi conţinut valoros„, a mai spus Angela Carp.