Cum a devenit atât de populară ciocolata de Dubai? Conform unui articol din Business Insider, isteria cu acest desert a pornit în 2023. O creatoare de conținut din Emiratele Arabe Unite a pus un videoclip de un minut și jumătate pe internet în care vorbea despre această ciocolată. De atunci, a fost vizionat de 77 de milioane de ori și are peste cinci milioane de aprecieri.
Ciocolata de Dubai a fost creată de Sarah Hamouda, o antreprenoare de 38 de ani stabilită în Marea Britanie, de origine egipteană. Femeia a povestit că îi era poftă foarte des de ciocolată, dar voia ceva nou, complet diferit de ce se găsea pe piață. Așa a ajuns să lanseze o ciocolată cu fistic. A lansat-o sub brandul său, Fix Dessert Chocolatier.
„Am avut o poftă nebună când eram gravidă cu a doua fată, l-am pus pe soţul meu să îmi caute în Dubai mai multe deserturi cu ciocolată. Am vrut să fac ceva diferit, aroma nostalgică a ceea ce făcea mama pentru noi, ca de exemplu cataiful”, a povestit ea.
Ciocolata a devenit foarte cunoscută pe internet, iar comenzile au crescut într-un timp relativ scurt. Rețeta e destul de simplă. Se rumenește cataiful în unt, se topește ciocolata, iar apoi se combină toate acestea cu fistic. Desertul a devenit rapid foarte popular, iar rețeta originală a fost reinterpretată de cofetari și ciocolatieri din toată lumea. Și în România au apărut numeroase variante ale acestui desert.
Numele original al ciocolatei este Can’t Get Knafeh of It. „Ca să fiu sinceră, în niciun moment nu am crezut că rețeta va deveni faimoasă la nivel global. Este o nebunie”, spune Hamouda.
Antreprenoarea a explicat că a primit mesaje și comenzi din toată lumea, inclusiv din Canada și Argentina, dar chiar și România. Costul pentru o tabletă de ciocolată de 500 de grame e de 90 de lei. Nu toată lumea are norocul de a încerca acest desert. „Este foarte complicat să comanzi de la ei, deschid la ora 2 şi la ora 5 după-amiaza şi ţin deschis 3 minute. Costa 70 de dirhami, 90 de lei”, a povestit o utilizatoare de pe Tik Tok.