Românii resimt tot mai acut scumpirile din magazine și aleg să treacă granița pentru a-și face cumpărăturile la prețuri mai mici. De când România a intrat în Schengen, mulți locuitori din zonele de frontieră își fac proviziile și alimentează mașinile în Bulgaria, unde prețurile sunt considerabil mai mici, potrivit bugetul.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Codul Civil spune clar cine plătește dacă spargi un borcan într-un supermarket. Mulți români nu știu asta
foto: supermarket
Unul dintre cele mai mari avantaje pentru români este prețul carburanților. În Bulgaria, un plin de combustibil este cu aproximativ 50 de lei mai ieftin decât în România, ceea ce îi determină pe mulți șoferi să își planifice drumurile astfel încât să poată alimenta la sud de Dunăre.
Diferențele de preț sunt vizibile și în supermarketuri. De exemplu, detergenții au suferit scumpiri de aproximativ 11% în România, iar un pachet de 3 kg costă în jur de 60 de lei. În Bulgaria, același detergent poate fi cumpărat cu echivalentul a doar 50 de lei. Deodorantele sunt și ele mai ieftine peste graniță, diferența fiind de aproximativ 4 lei per produs.
La capitolul alimente, unele produse de bază costă semnificativ mai puțin în Bulgaria. Un salam de 250 g, care în România costă aproape 18 lei, poate fi găsit în Bulgaria la prețuri cuprinse între 4 și 10 leva (echivalentul a 11 lei). Uleiul, un produs esențial în bucătăriile românilor, este mai ieftin în Bulgaria, unde cel mai ieftin sortiment costă aproximativ 6,60 lei, în timp ce în România prețurile variază între 6,99 lei și 9,49 lei.
Costurile mai reduse pentru produsele de larg consum îi determină pe tot mai mulți români să facă drumuri frecvente peste graniță pentru cumpărături. În plus, prețurile mai mici din restaurantele bulgărești îi atrag și pe cei care doresc să ia masa în oraș.
În ciuda scumpirilor, românii încearcă să mențină un stil de viață echilibrat și sănătos. Studiile arată că România este pe primul loc în Europa de Sud-Est la comenzile de mâncare sănătoasă, cu o creștere a cererii de peste 10% în ultimul an. Tot mai mulți consumatori caută produse mai puțin procesate și mai naturale, ceea ce influențează și alegerile făcute în supermarketuri.
Te-ar mai putea interesa și: Dragoș Pătraru avertizează care e singurul iaurt sănătos din supermarket. „Iaurturile cu fructe nu ar trebui să existe în dieta zilnică a copiilor”