Trei prieteni din copilărie dintr-un sat din Vrancea s-au reîntâlnit în București și au pus bazele unui business încă din anii ’90. Felix Pătrăşcanu, Adrian şi Neculai Mihai au pornit o mică afacere într-un apartament din Bucureşti de curierat, livrând colete şi plicuri cu o Dacie 1300. Astăzi, cei trei sunt fondatorii liderului pieţei de curierat, FAN Courier, o companie recent intrată în clubul miliardarilor în lei, a informat zf.ro.
Citește și: Scădere record pe piața de curierat. Veniturile au scăzut pentru prima dată în ultimii 5 ani
FAN Courier poartă numele celor trei antreprenori F – Felix, A – Adrian şi N – Neculai, păstrând ideea că prietenia şi antreprenoriatul pot merge mână în mână, sudând un business care rezistă şi se dezvoltă chiar şi după 25 de ani.
„FAN Courier a luat naştere pentru a răspunde unei nevoi care apăruse în piaţă la momentul respectiv, aceea de a transmite simplu şi rapid colete şi plicuri în toată ţara. Am început cu cinci angajaţi, acum avem peste 8.000. Am început cu o maşină Dacia 1.300 – „Furia Verde“ -, acum avem aproximativ 5.000 de autovehicule. La început, aveam câteva expediţii pe săptămână, acum livrăm peste 350.000 de expediţii în fiecare zi”, povesteşte Adrian Mihai, actualul CEO al FAN Courier.
Cei trei antreprenori au început „aventura” acestui business încă de acum 25 de ani. După primii trei ani de la înființare, aceștia se gândeau serios dacă să pună capăt business-ului în urma unei decizii a statului.
De-a lungul timpului, căpătând experiență, ei au mai și învățat din greșeli. Așadar, datorită unor trei lecții cheie de care au avut parte, ei au început să se dedice total în activitătea firmei și să îşi stabilească fiecare ariile de competenţă şi să se ocupe zilnic de ceea ce au decis.
După aproximativ un an de dedicare totală, au început să se vadă rezultatele financiare. În 2007 ei au reușit să devină lideri de piață.
„În urma deciziei neinspirate de a amâna o investiţie, ne-am blocat din cauza volumului mare de expedieri, căruia nu puteam să îi facem faţă. Lecţia pe care am învăţat-o atunci a fost aceea că nu poţi avea un business de succes fără investiţii, iar din acel moment nu ne-am oprit niciodată din dezvoltare şi tehnologizare.”, a explicat Adrian Mihai.
Pandemia a reprezentat un alt moment important în activitatea businessului. Când economia s-a închis, curieratul a fost unul dintre puţinele sectoare care nu doar că au funcţionat, dar au fost nevoiţi să tureze motoarele la maximum, ceea ce a adus şi câteva provocări, dar şi lecţii.
„Cu un volum de activitate triplu faţă de perioada anterioară, principala noastră provocare în pandemie a fost să găsim soluţii rapide la toate schimbările care se produceau peste noapte. Am fost nevoiţi să accelerăm anumite investiţii, să ne diversificăm serviciile şi opţiunile de livrare, să facem angajări rapid. A fost perioada în care tehnologizarea şi digitalizarea au devenit principalele direcţii de dezvoltare a afacerii”, explică Adrian Mihai.
În 2020, FAN Courier a intrat în liga miliardarilor în lei, atingând cea mai mare cifră de afaceri a companiei de până atunci.
Alte articole: Anunțul zilei de la Fan Courier pentru toți românii. Ce se va întâmpla în cursul anului 2023