Înșelătoria Booking a ieșit la suprafață, iar CE a dat un ultimatum de 6 luni! Platforma a ajuns în centrul unui mare scandal, pentru că a fost acuzată de ”țeapă” de către Asociația Olandeză a consumatorilor.
Te-ar putea interesa și Vacante pe cont propriu ?
Asociația susține încă din anul 2020 faptul că aplicația induce în eroare clienții, prezentând prețuri incomplete.
Asta nu este tot, ar exercita presiune asupra celor care își caută cazare, arătând că nu este disponibilitatea când, în fapt, ar fi pentru locațiile respective.
Platforma Booking este utilizată de oamenii din toată lumea, inclusiv de cei din țara noastră, care caută alternative pentru vacanțe.
Dacă mulți nu știu, nu doar hotelurile și pensiunile oferă cazări, ci și cetățenii care își închiriază apartamente.
Fenomenul se poate observa în România mai ales la mare și la munte, unde patronii din HoReCa sunt „detronați” de acest concept.
Despre „țeapa” pe care Booking ar da-o consumatorilor, Sandra Molenaar, directorul Asociației Consumatorilor, spune că platforma are o strategie de marketing care ar face clienții să creadă că prins o ofertă fenomenală.
Apoi, când ajung să plătească, își dau seama că au fost păcăliți, plătind mult mai mult decât prețul inițial.
Directoarea de la Asociația Consumatorilor susține că problemele majore pe care Booking le are sunt prezentarea prețurilor fără includerea taxelor şi tarifelor de serviciu și folosirea tacticilor de presiune, potrivit Bugetul.ro.
Mai mult decât atât, nu doar platforma este acuzată, ci și Agoda.com, care ar afișa o disponibilitate mult mai mare decât cea reală.
Pe lângă cele precizate anterior, garanția pe care o cere ar avea un preț mai mic și ar avea condiții neclare sau ascunse.
Comisia Europeană a desemnat deja Booking ca un „gardian” conform Legii piețelor digitale.
În decursul a 6 luni, trebuie să-și corecteze problemele anunțate și să asigure transparență în practicile din online.
„Fondată în 1996 la Amsterdam, Booking.com s-a transformat dintr-un mic start-up olandez în una dintre principalele companii de turism digital la nivel mondial. Ca parte a Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG), misiunea Booking.com este de a face ca explorarea lumii să fie la îndemâna tuturor.
Te-ar putea interesa și Vacanţe 2023. Au crescut călătoriile de afaceri şi segmentul business travel. Se anunţă weekendul cel mai aglomerat de la munte
Prin investiții în tehnologii care elimină părțile stresante ale călătoriilor, Booking.com pune la dispoziția a milioane de călători experiențe memorabile, opțiuni diverse de transport și locuri incredibile de cazare – de la locuințe la hoteluri și multe altele.
Fiind una dintre cele mai mari platforme comerciale turistice din lume, atât pentru branduri renumite, cât și pentru antreprenori de orice anvergură, Booking.com le permite proprietăților de pe tot globul să aibă expunere globală și să își dezvolte afacerile”, spune platforma despre site, pe site-ul oficial.