Ford concediază în masă. Producătorul intenţionează să creeze o „structură de costuri mai competitivă” în Europa, unde întâmpină dificultăţi, conform unei conferinţe online, relatează Reuters şi AFP.
Aproximativ 2.300 de angajaţi vor fi disponibilizaţi de la uzinele producătorului de automobile din Köln şi Aachen din Germania, 1.300 în Marea Britanie şi 200 în restul Europei, a spus compania, adăugând că intenţionează să realizeze reducerile prin programe voluntare.
Vestea este o lovitură pentru sindicate, care au declarat la sfârşitul lunii ianuarie că cel mai rău scenariu ar fi reducerea de 2.500 de locuri de muncă în Europa la secţiunile de dezvoltare de produse şi alte 700 în administraţie. Reducerile sunt necesare pentru a „revitaliza afacerile în Europa”, a anunţat Ford într-un comunicat.
Citește și: Producția Dacia și Ford a crescut cu aproape 25% an/an în primele 11 luni ale anului
Ford Trucks este divizia de camioane a mărcii americane, activitatea acesteia fiind cesionată, pentru nu mai puțin de 40 de țări, parteneriatului Ford Otosan, care și produce camioanele pe care le vinde. Cel mai nou produs al acestei divizii este camionul electric, care a fost prezentat la Hanovra și care acum este testat de parteneri ai Ford Truck pe șoselele din România.
Ford Truck ar putea aduce în România, pentru companiile de colectat gunoiul menajer, camioane electrice, iar în viitor acestea ar putea fi chiar comandate de la distanță, după cum a relatat Serhan Turfan, președintele Ford Trucks și vicepreședinte al Ford Otosan, în centrul de cercetare și dezvoltare al companiei din apropiere de Istanbul, scrie profit.ro.
„Ford a cedat responsabilitatea camioanelor către Ford Otosan, iar noi operăm Ford Truck în Europa, dar și în Africa și Asia. Singurele piețe unde nu operăm sunt America de Nord și America de Sud”,a explicat Turfan.
În Turcia se află de altfel și singura unitate de producție a Ford Truck, cu o capacitate de aproape 19.000 de unități anual, de unde sunt exportate către piețele globale camioanele și piesele de schimb ale acestora. Ford Otosan dezvoltă de la zero camioanele, produce motoarele și celelalte componente necesare.
Cele mai noi produse ale acestei divizii a Ford sunt camionul F-Max, care a primit premiul „International Truck of The Year” în 2019, și camionul electric ce urmează să fie lansat pe piețele din Europa. România este una dintre piețele cu o evoluție foarte bună, după cum reiese din datele companiei, care arată că Ford Truck are o cotă de piață de peste 11%, una dintre cele mai mari din aria de responsabilite a mărcii, după Turcia, Portugalia și Maroc.
„România este o piață importantă pentru noi”, a subliniat Serhan Turfan, care a spus că sunt deja deschise 13 puncte de vânzare și 22 de centre de service în România.