Ford pregătește o nouă serie de concedieri. În martie 2022, compania anunţase că intenţionează să-şi scadă costurile structurale cu până la trei miliarde de dolari la divizia de vehicule pe combustie, iar în august Ford a informat că va renunţa în total la 3.000 de angajaţi, majoritatea din America de Nord şi India.
Seria de concedieri va afecta angajaţii de la diviziile de vehicule electrice şi software din Detroit, SUA, dar numărul celor care vor pleca nu a putut fi aflat. Reprezentanţii Ford nu au răspuns imediat solicitărilor Reuters de a comenta informaţia.
Majorările de preţuri şi cererea în creştere pentru vehicule electrice au ajutat producătorii auto să contracareze efectele inflaţiei ridicate, deşi costurile mai ridicate cu materiile prime afectează afacerile. Companiile auto încearcă să ţină costurile sub control la diviziile lor costisitoare de vehicule electrice.
Producătorul auto american are trei divizii: Ford Model e (vehicule electrice), Ford Blue (vehicule pe combustie) şi Ford Pro (vehicule comerciale şi servicii).
În scenariul anticipat de Ford, competitivitatea crescută a componentei de preț a automobilelor clasice, cu motoare pe combustie, va pune o presiune în plus pe liderul mondial al pieței de mașini electrice, Tesla.
„Ei au avut piaţa pentru ei, au avut un start semnificativ. Şi acum se confruntă cu presiuni mult mai extinse”, a afirmat Jim Farley, directorul general al Ford, potrivit Reuters, referindu-se la Tesla.
Acesta a anunţat că firma intenţionează să majoreze cheltuielile cu marketingul pentru maşini echipate cu motoare pe combustie, ca răspuns la scăderea preţurilor.
Producătorul auto depinde de modelele alimentate pe benzină, cum ar fi camioneta F-Series şi SUV-ul Bronco, pentru a finanţa planul de 50 de miliarde de dolari pentru expansiunea vehiculelor electrice.
Ford estimează costuri totale cu şapte miliarde de dolari mai ridicate decât ale competitorilor săi. Până la finalul anului, capacitatea globală de a produce vehicule electrice ar urma să ajungă la 600.000 de unităţi.
Compania a reafirmat că se aşteaptă în acest an la un profit operaţional ajustat între 9 şi 11 miliarde de dolari. Cifra include o pierdere anticipată de 3 miliarde de dolari la divizia de vehicule electrice, Model e.