H&M nu doar deschide magazine noi, ci și închide, multe dintre ele sub brandul Monki vor dispărea. În 2024, numărul magazinelor a scăzut deja cu 125 de unități, la un total de 4.213.
În primul trimestru al acestui an, grupul a închis deja alte 40 de magazine. Acum, accentul va fi pus pe magazinele emblematice mari și vânzările online, după ce proximativ 30% din cifra de afaceri a fost generată online.
Vânzările nete au ajuns la 55,3 miliarde, sub cele 55,8 miliarde de coroane la care se așteptau analiștii. Ultimul trimestru arată că eforturile sale de a scăpa de problemele companiei prin creșterea cheltuielilor de marketing nu au adus creșterea durabilă a vânzărilor la care sperau analiștii.
Creșterea discounturilor, investițiile în marketing și „factorii externi negativi” au afectat profitabilitatea H&M în trimestru, a declarat compania, marja profitului operațional scăzând de la 3,9% la 2,2% în aceeași perioadă a anului trecut.
Compania a declarat că estimează că efectul negativ al factorilor externi și al investițiilor în ofertele pentru clienți va fi semnificativ mai mic în al doilea trimestru decât în primul.
În ianuarie, Sellpy, magazin online de haine și accesorii second-hand, controlat de retailerul suedez H&M, a anunțat că se extinde pe 20 de noi piețe, inclusiv România. Compania va deschide la Arad un depozit de 6.000 mp, planificat să devină operațional în trimestrul al doilea din 2025 și care va crea peste 300 de locuri de muncă, potrivit profit.ro.
Sellpy este deja activ în Suedia, Austria, Olanda și Germania, având operațiuni în 24 de țări. Sellpy este un startup de origine suedeză, la care H&M deține o participație de circa 70%.