IKEA a anunțat o scădere de 5% a vânzărilor anuale după ce a încercat să atragă mai mulți clienți pentru a menține o cotă de piață. Cu toate acestea, compania își menține optimismul cu privire la o potențială redresare în anul următor, conform Economedia.
Ingka Group care deține 90% din magazinele IKEA din întreaga lume a raportat pentru anul financiar încheiat pe 31 august 2024 vânzări totale de 39,6 miliarde de euro (aproximativ 43,3 miliarde de dolari). De asemenea, vânzările online au crescut semnificativ și au atuns o pondere de 28% din totalul vânzărilor, comparativ cu 26% în anul anterior.
În urma unei scăderi a vizitelor în magazine și a vânzărilor, IKEA a decis să implementeze reduceri de prețuri, ceea ce a dus la o creștere a numărului de clienți și a vânzărilor. Conform lui Brodin, această strategie a avut un impact pozitiv, ajutând la revigorarea interesului consumatorilor pentru produsele companiei.
„Pe toate pieţele noastre ne-am confruntat cu o încetinire a economiei şi a industriei de mobilier şi decoraţiuni interioare, aproape simultan. Să fiu sincer, nu am mai experimentat aşa ceva din 2008”, a declarat Jesper Brodin, directorul general al Ingka Group.
În anul ce urmează, IKEA se așteaptă ca vânzările să revină pe un trend ascendent, pe fondul unei posibile scăderi a ratelor dobânzilor, ceea ce ar putea stimula consumul. De asemenea, vizitele în magazine au crescut cu 3,3% și au adus un profit de 727 milioane, deși ritmul de creștere a fost mai lent comparativ cu avansul de 7,4% înregistrat în 2023.
Un alt aspect important este că numărul de magazine noi deschise a scăzut de la 60 la 41, însă se preconizează că anul viitor vor fi inaugurate 58 de magazine, ceea ce ar putea ajuta la revitalizarea brandului și la atragerea de noi clienți.
Investițiile realizate de Ingka Group pe piețele unde este prezent s-au ridicat la peste 2,1 miliarde de euro, ceea ce a contribuit la menținerea cotei globale de piață a IKEA la 5,7%.