Transportul aerian de pasageri a crescut cu 87,6%. Cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti, cu 6.338.200 pasageri îmbarcaţi şi 6.251.000 debarcaţi, Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 1.333.000 pasageri îmbarcaţi şi 1.311.000 debarcaţi şi Aeroportul Internaţional Iaşi, cu 774.800 pasageri îmbarcaţi şi 761.600 debarcaţi.
În transportul internaţional, primele zece aeroporturi de origine (de unde au provenit pasagerii debarcaţi în România), stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, au fost Londra Luton – 868.364 pasageri, Milano Bergamo- 496.551, Viena 299.126 pasageri, Munchen – 292.591, Madrid Barajas – 284.023, Istanbul Internaţional – 273.928 pasageri, Bruxelles Charleroi 256.422, Tel Aviv -238.697, Barcelona 227.833 şi Londra Stansted 223.226 pasageri.
În ceea ce priveşte îmbarcările, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Londra Luton – 857.602 pasageri, Milano Bergamo – 505.191, Viena – 317.634, Munchen – 313.603 pasageri, Madrid Barajas – 282.298, Istanbul Internaţional – 274.947, Bruxelles Charleroi – 264.856 pasageri, Tel Aviv – 242.594, Amsterdam Schipol -230.260 şi Barcelona – 229.780 pasageri.
Principalele ţări (după aeroportul de origine) de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate debarcaţi în România au fost Italia – 1.729.222 pasageri, Regatul Unit – 1.605.223 pasageri, Germania -1.075.196 pasageri, Spania – 912.765 pasageri, Franţa – 549.024 pasageri, Turcia – 387.087 pasageri, Ţările de Jos – 317.593 pasageri, Grecia- 305.227 pasageri.
După ţara de destinaţie, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Italia – 1.738.734 pasageri, Regatul Unit – 1.616.777 pasageri, Germania – 1.117.018 pasageri, Spania – 914.855 pasageri, Franţa – 565.774 pasageri, Turcia – 384.076 pasageri, Ţările de Jos – 336.742 pasageri, Austria – 317.634 pasageri.
Cele mai însemnate ponderi în transportul intern au fost înregistrate de aeroporturile Henri Coandă Bucureşti, cu 49,8% din numărul total de pasageri îmbarcaţi, Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 15,8%, şi Traian Vuia Timişoara, cu 14,6%, potrivit INS.
Prima companie aeriană care va zbura regulat spre și dinspre aeroportul Băneasa din București după renovareva fi Fly Lili. În acest sens, turoperatorul Coral Travel, controlat de compania turcă Coral Holding AȘ, a anunțat oficial oferta de zboruri charter pentru destinații de vacanță din regiune.
Mai mult, s-a anunțat oficial că de la jumătatea lunii aprilie 2023 vor fi organizate zboruri charter din București spre destinații din Turcia, Egipt și Tunisia, iar zborurile vor fi operate de compania aeriană Fly Lili (România). Fly Lili va opera pentru Coral Travel un total de maximum 12 zboruri charter pe săptămână spre și dinspre aeroportul Băneasa din București, potrivit boardingpass.ro.
Din punct de vedere al traficului de călători, aeroportul a fost al doilea ca mărime din România până în 2011, după Aeroportul Internațional Henri Coandă București. Inaugurat în anul 1920, este situat la 7 km nord de oraș, pe DN1, la 90 m altitudine, pe o suprafață de 128 ha. Dispune de o pistă de 3200 m lungime și 60 m lățime. Până la înființarea Aeroportului Internațional Otopeni în 1970, acesta era principalul aeroport din capitala României.
La 1 august 2022, aeroportul a fost redeschis după 10 ani de lucrări de renovare și 110 ani de la înființare. A fost deschis pentru cursele de linie și pentru cursele charter.