În cadrul unei mese rotunde la SIGGRAPH din Denver, pentru inteligența artificială, Nikola Todorovic (Wonder Dynamics), Freddy Chavez Olmos (Boxel Studio) și Michael Black (Meshcapade, Institutul Max Planck) au discutat despre potențialul AI generativ și al altor sisteme de a schimba modul în care se creează media în zilele noastre, potrivit economedia.ro.
Rezultatele ar putea fi dincolo de imaginația noastră.
Te-ar putea interesa și: Google prezintă noile smartphone-uri Pixel, cu inteligență artificială. Cât costă un astfel de dispozitiv
foto: inteligența artificială
Printre subiectele de pe ordinea de zi s-a numărat și natura nepractică a tehnologiei de generare video din prezent.
Todorovic a atras atenția asupra unei ăercepții greșite despre inteligența artificială, anume că totul se rezolvă printr-un singur click.
“Acest lucru este cu adevărat imposibil. Poate că vom ajunge acolo, dar dacă nu ai intervenții de editare, acea cutie neagră nu îți oferă prea multe.
Ceea ce vedem acum este că UX (user experience) este încă în curs de descoperire – aceste companii de cercetare încep să învețe modalitățile 3D și termenii de filmare”, a spus acesta.
Altă remarcă a fost că limbajului îi lipsește de la bază capacitatea de descriere a uneia dintre cele mai importante aspecte ale creației vizuale.
„Adică, lucruri precum poziții de yoga, poziții de balet – există unele lucruri clasice pentru care avem denumiri, lucruri pe care le putem defini, dar pentru majoritatea lucrurilor pe care le facem nu avem nume.
Și există un motiv bun pentru asta: Pentru că oamenii au de fapt în ei un model generativ de comportament. Dar eu nu am un model generativ de imagini în capul meu.
Dacă vreau să vă explic ceea ce văd, nu pot proiecta asta din ochi și nu sunt un artist suficient de bun încât să fac un desen pentru voi.
Așa că trebuie să folosesc cuvinte, iar noi avem multe cuvinte pentru a descrie lumea vizuală. Dar dacă vreau să vă descriu o anumită mișcare, nu trebuie să o descriu în cuvinte – pur și simplu o fac pentru voi, iar sistemul vostru motor mă vede și este activ în înțelegerea acesteia.
Așadar, cred că este un motiv biologic, un motiv neuroștiințific, pentru care nu avem cuvinte pentru toate mișcările noastre”, spune Black.
Black a mai spus că prevede un viitor în care își va face prezența un gen de divertisment nou, undeva între jocurile video, film și viața reală.
„Adevărata revoluție, adevărata putere a ceea ce vedem în IA este că vom vedea un gen de divertisment complet nou și nu știu exact cum va arăta. Prevăd că va fi ceva între jocurile video, film și viața reală. Industria filmului este o poveste pasivă: Stau acolo și observ, este ca teatrul sau un podcast.
Eu sunt receptorul pasiv al divertismentului. Dar în viața de zi cu zi, ne spunem povești unii altora, vorbim despre ce am făcut în weekend și așa mai departe. Și acesta este un tip foarte activ de povestire interactivă”, a spus Black.
Chavez Olmos a adăugat că oamenii vor începe să accepte filme de tipul ”Final Fantasy” sau ”The Polar Express”, anticipând că până la sfârșitul lui 2024 deja vom vedea pe amrile ecrane primul film complet AI.
„Va avea aceeași reacție, cred, pe care am avut-o când am văzut primul film „Final Fantasy” sau „The Polar Express” – ceva nu va fi chiar acolo încă, dar oamenii vor începe să accepte aceste filme.
Și în loc de un film complet CG, va fi un film complet AI, pe care cred că îl vom vedea chiar la sfârșitul acestui an. Cred că oamenii vor trece peste asta, cum ar fi „OK, asta este AI”, oamenii vor accepta asta”, crede Olmos.
Te-ar putea interesa și: Noul Regulament UE privind Inteligența Artificială prevede sancțiuni mari. Obligațiile pe care trebuie să le ai în vedere