iPhone-urile recondiționate, vânzări record în 2022. 49% dintre smartphone-urile recondiţionate vândute anul trecut au fost iPhone-uri, arată o analiză a acestei pieţe realizată şi publicată de Counterpoint. Apple a reuşit să-şi crească cota pe această piaţă anul trecut cu 16% faţă de 2021.
Samsung, principalul rival, şi-a văzut cota piaţă scăzând uşor, de la 28% în 2021, la 26% în 2022. În acelaşi timp, analiza arată că un mic procent dintre utilizatorii smartphone-urilor cu Android au preferat iPhone-uri.
Citește și: Telefoane ce vor fi lansate în 2023. Apple și Samsung își prezintă noile modele
Piaţa smartphone-urilor recondiţionate a crescut anul trecut la nivel global cu 5% faţă de 2021. Creşterea ar fi fost mult mai mare, spun analiştii, dacă, din cauza politicilor COVID, nu ar fi înregistrat o scădere de 17% în China.
Scăderea din China a ajutat India să devină cea mai mare piaţă pentru aceste produse. Piaţa din India, acolo unde Apple este un brand dorit (iPhone-urile sunt dorite, dar mulţi nu şi le permit), a crescut anul trecut cu 19%.
Piaţa smartphone-urilor recondiţionate este de mult timp unul din focusurile Apple, iar vânzarea acestora este ajutată de faptul că iOS beneficiază de update-uri pe mai mulţi ani decât Android.
Analiştii susţin că o mare parte dintre clienţii acestei pieţe au preferat să cumpere flagship-uri, ceea ce a dus la o creştere a preţului mediu de vânzare al smartphone-urilor recondiţionate.
Oamenii sunt împinşi spre modelele recondiţionate de preţurile tot mai mari ale smartphone-urilor noi, nu doar ale iPhone-urilor, iar factorii macroeconomici actuali favorizează această piaţă, se arată în analiză.
Serviciul „Buy now, pay later” de la Apple le permite utilizatorilor să își împartă achizițiile în patru plăți repartizate pe șase săptămâni, fără dobândă sau comisioane.
Utilizatorii au dreptul să solicite împrumuturi între 50 și 1.000 de dolari, banii putând fi folosiți pentru achiziții online, dar și în aplicație, efectuate de pe iPhone și iPad, la comercianții care acceptă plata prin Apple Pay. „Acest lucru va atrage o parte din cota de piață a altor jucători”, a declarat Danni Hewson, șeful analizei fianciare la AJ Bell.
Acesta mai spune că Apple Pay va perturba, pentru că utilizatorii vor căuta cel mai simplu mod de a obține ceea ce își doresc, pentru că, din cauza inflației, portofelele lor au fost afectate.
Restricțiile legate de pandemie i-au făcut pe cumpărători să se îndrepte către platformele de plată online, mărind cererea pentru companiile fintech care oferă servicii BNPL.
Serviciile de plăți digitale s-au extins în sector prin achiziții, iar Affirm a devenit companie publică, într-o listare de mai multe miliarde de dolari.
Pe fondul creșterii ratelor dobânzilor și al inflației, sectorul a cunoscut un declin care a dus la diminuarea puterii de cumpărare și au forțat consumatorii să-și restrângă cheltuielile.
Serviciul Apple Pay este acceptat de peste 85% dintre comercianții cu amănuntul din SUA.