În încercarea de a opri un proces colectiv în SUA, Lindt & Sprüngli, producătorul elvețian de ciocolată cunoscut pentru marketingul bazat pe „excelență” și ingrediente de cea mai bună calitate, s-a văzut nevoit să conteste aceste afirmații, într-un demers surprinzător care i-ar putea afecta imaginea premium, potrivit economedia.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Ciocolata Dubai a apărut la un hipermarket din România și costă 19.99 lei. Clienții renunță să mai meargă la Lidl, Kaufland sau Carrefour
foto: Lindt
Procesul a fost declanșat în februarie 2023, după o investigație publicată de organizația americană Consumer Reports, care a identificat niveluri periculoase de plumb și cadmiu în ciocolata neagră de la mai mulți producători, inclusiv Lindt.
În cadrul acestui proces, avocații Lindt au declarat că afirmațiile precum „fabricată de experți” și „din cele mai bune ingrediente” sunt expresii de marketing și nu ar trebui considerate declarații obiective de calitate.
O instanță din New York a respins cererea companiei de a închide cazul, catalogând aceste afirmații drept „fanfaronade publicitare” care ar putea înșela așteptările unui cumpărător rezonabil.
Ziarul elvețian NZZ am Sonntag a relatat că acest caz obligă Lindt să „își demonteze propriile promisiuni de calitate”, lucru care poate afecta percepția consumatorilor asupra mărcii.
„În strategia sa de apărare, compania și-a demontat propriile promisiuni de calitate”, a afirmat ziarul elvețian NZZ am Sonntag, făcând referire la o hotărâre judecătorească americană din septembrie.
În baza procesului colectiv, consumatorii din Alabama, California, Florida, Illinois, Nevada și New York au susținut că au fost induși în eroare și au plătit un preț mai mare pentru ciocolata Lindt, atrași de imaginea de calitate superioară și siguranță.
Însă, potrivit Consumer Reports, din 28 de batoane de ciocolată neagră testate, unele produse Lindt au arătat niveluri ridicate de plumb și cadmiu, cu toate că nu erau cele mai ridicate pe listă.
În plus, două produse Lindt comercializate sub marca americană Ghirardelli au fost printre cele cinci clasificate drept „alegeri mai sigure” de către organizația de consumatori.
Te-ar mai putea interesa și: Ciocoliva, pregătită să detroneze ciocolata Dubai. Cum arată desertul inventat de cei doi români