Consiliul Concurenței din România a autorizat preluarea rețelei de magazine Profi de către Mega Image, cu o serie de condiții pentru a proteja concurența pe piața locală, potrivit romaniatv.net.
„Consiliul Concurenţei a autorizat cu condiţii tranzacţia prin care Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) preia Profi Rom Food SRL”,anunţă autoritatea de concurenţă.
Te-ar mai putea interesa și: Românii nu ar trebui să mai cumpere acest unt din magazine. În urma testării, s-a dovedit a fi cel mai nociv de pe piață. Care este recomandarea specialiștilor, a fost singurul cu 1,7 puncte
foto: magazinele Profi
Tranzacția, care va fi finalizată în ianuarie 2025, presupune ca Mega Image să cedeze 87 de magazine din 44 de localități unde activitățile celor două rețele se suprapun, pentru a preveni reducerea alegerilor pentru consumatori. De asemenea, Mega Image va implementa o serie de proceduri pentru a asigura transparența în relația cu furnizorii și va proteja în special furnizorii relevanți care livrează produse în proporție mare către ambele rețele.
„Aceasta este cea mai mare tranzacţie din domeniul comerţului alimentar pe care am instrumentat-o şi am impus măsuri fără precedent pe plan naţional, dar care sunt inspirate din practica europenă. Comerţul alimentar este un sector prioritar pentru noi.
Am avut numeroase intervenţii în acest domeniu, atât prin aplicarea de amenzi, cât şi prin monitorizarea atentă şi prin analiza operaţiunilor de fuziuni şi achiziţii. Scopul nostru este să păstrăm un mediu concurenţial puternic, astfel încât să nu crească preţurile, care, la ora actuală, sunt, în medie, cele mai mici din Uniunea Europeană, în ciuda presiunilor inflaţioniste”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Condițiile impuse includ protecția furnizorilor de dimensiuni medii și mici prin proceduri clare pentru listarea și delistarea produselor, care vor fi aplicate pe termen lung. Mega Image se angajează să furnizeze estimări de volum pentru achizițiile anticipate și să păstreze condițiile comerciale existente pentru furnizorii relevanți pe perioada de tranziție. Consiliul Concurenței a spus că această tranzacție reprezintă una dintre cele mai mari din domeniul comerțului alimentar din România și a impus măsuri pentru a preveni creșterea prețurilor.
„Am primit foarte multe observaţii referitoare la această tranzacţie şi am ţinut cont de ele, obligând Mega Image să adopte măsuri pentru a proteja toţi furnizorii, respectând, astfel, prevederile Directivei europene privind practicile comerciale neloiale în cadrul lanţului de aprovizionare, transpusă prin legea 81 din 2022. În acest fel, peste 600 de furnizori ai reţelelor Mega Image şi Profi, cei mai mulţi de dimensiuni medii şi mici, vor putea beneficia de procedurile speciale de protecţie”, a mai declarat preşedintele Consiliului Concurenţei.
Anunțul Profi
„Suntem bucuroşi că viziunea şi munca dedicată a puternicei noastre echipe au ridicat reţeaua Profi la un standard înalt, care o califică drept un activ atractiv pentru achiziţie de către una dintre cele mai puternice reţele de retail din lume. Salutăm decizia Consiliului Concurenţei care face posibil să ne alăturăm grupului Ahold Delhaize, să creştem şi mai mult, să ne servim şi mai bine clienţii din România, creând în acelaşi timp noi perspective pentru angajaţii noştri”, a declarat Gaetan Pacton, CEO Profi Rom Food.
Mega Image și Profi, care vor opera sub umbrela Ahold Delhaize, își propun să păstreze prețuri competitive și să asigure stabilitatea pieței prin protejarea intereselor consumatorilor și furnizorilor.
Ahold Delhaize, gigantul din retail care deține atât Mega Image, cât și Profi, se angajează să continue să îmbunătățească experiența consumatorilor din România, să crească rețeaua de magazine și să protejeze locurile de muncă existente.
„Ne bucură confirmarea primită din partea Consiliului Concurentei şi suntem nerăbdători să urăm bun venit echipei Profi în familia noastră, după formalizarea tranzacţiei. România este o piaţă atractivă, cu o creştere continuă a bunăstarii populaţiei şi a puterii de cumpărare, determinată de fundamente economice solide. Echipele noastre sunt pregătite pentru următorii paşi, pentru a facilita o tranziţie lină pentru echipa Profi după finalizarea tranzacţiei”, spune Claude Sarrailh, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia.
Te-ar mai putea interesa și: Programul mall-urilor și marilor magazine de 1 Decembrie. Cum vor funcționa Lidl, Auchan, Carrefour sau Mega Image