Un bărbat în vârsta de 47 de ani trece prin cea mai urâtă situație pe care și-o putea imagina. Românul stabilit de 6 ani în Zero Branco, provincia Treviso, a trăit șocul vieții lui în momentul în care s-a trezit cu gazul oprit și cu o factură de aproape 7000 de euro.
„Ne-a sosit o factură de aproape 7.000 de euro și ne-au întrerupt gazul. Copiii mei se spală de o săptămână cu apă rece și dorm îmbrăcați pentru a se proteja de temperaturile reci. Nici nu putem găti, cumpărăm mâncare gata preparată de la supermarket. Nu mai suportăm, cerem ajutor!”, a spus cetățeanul român conform Il Gazzettino.
Cuplul are trei copii, dintre care unul este în vârstă de 22 de ani și locuiește singur și lucrează. Ceilalți doi copii au 12 ani și respectiv 10 ani și de o săptămână întreagă trebuie să suporte frigul și condițiile oribile din cauza gazului oprit. Totul pornește de la factura pe care părinții lor nu și-o pot explica.
Românul a contactat urgent furnizorul pentru a înțelege ce s-a întâmplat, iar după nenumărate apeluri a primit oribila veste: are de plată 6.914,35 euro, plata pentru 1.510 metri cubi de gaz consumați în doar 47 de zile. În mod normal, pentru apartamentul cu trei dormitoare și o bucătărie, bărbatul plătea 200 de euro o dată la două luni. Astfel, cei 7000 pe care îi are de plată acum sunt nejustificați.
„La început mi-au spus că au deconectat gazul pentru că nu s-a plătit o factură restantă de 123 de euro. Una care nu mi-a sosit niciodată. Am efectuat imediat plata și le-am trimis chitanța. În acel moment, mi-au spus că exista o a doua factură restantă și neachitată, în valoare de 175 de euro. Nici aia nu a ajuns niciodată la noi. După a doua plată am crezut că am rezolvat drama. Persoana de contact mi-a spus însă că mai era o maxi-factură, de aproape 7.000 de euro, cu termen de plată pe 20 ianuarie. Și că până nu se plătește, nu ne vor deschide gazul.”
„Cum este posibil să fi consumat 1.510 de metri cubi de gaz în 47 de zile? Evident că am cerut explicații și mi-au spus că aparatul pe care îl am în grădină și care trimite datele contorului nu a funcționat pentru o anumită perioadă, iar când a reluat a furnizat un consum de 7.000 de euro, o recalculare. Mi-au oferit posibilitatea să plătesc în rate, dar nu vreau să plătesc.
Aparatul este conectat și la contorul vecinului, care nu a avut probleme. Și chiar dacă ar fi real consumul, care ar fi o regularizare a consumului de pe anii din urmă, nu e corect să plătesc la costurile de azi. Dar e eroarea lor, ei trebuie să o rezolve. Mi-au spus chiar că în ultimul an am primit facturi de zero euro, dar nu este adevărat.”
Compania Liquigas a transmis un punct de vedere în legătură cu acest caz:
„Liquigas precizează că întreruperea furnizării de GPL se datorează unor neplăți ale facturilor anterioare din anii 2021 și 2022. Clientul a comunicat plata ultimei facturi pe 16 ianuarie 2023. Liquigas procedează rapid cu verificările conform procedurilor prevăzute în cazuri similare. Aprovizionarea se va relua în cel mai scurt timp posibil după verificarea promptă a plăților corecte.”
„În ceea ce privește următoarea factură de 6.914,35 euro, Liquigas a constatat că această sumă corespunde regularizării consumului efectiv începând cu ianuarie 2021. Înțelegând pe deplin situația dificilă, Liquigas a transmis prompt disponibilitatea deplină prin elaborarea unei propuneri de plată în rate a sumei datorate.”, au mai adăugat reprezentanții companiei Liquigas, scrie rotalianul.com.
Alte articole: Suma record pe care statul o va incasa de la Romgaz! Milioane de lei vor intra la bugetul României in 2023!