Unul dintre cele mai iubite branduri de lux, Hermes, producătorul genţilor Birkin, care se comercializează la un preţ de peste 10.000 de dolari bucata, a anunţat că urmează să majoreze preţurile cu 5% până la 10% în 2023. Această decizie vin în contextul în care vânzările grupului au înregistrat o creştere peste aşteptări în trimestrul al treilea, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Alte articole: Taxa pe toaletă, o reală problemă pentru români: „Bei o apă de doi lei și faci pipi de 3 lei, este bine!”
La fel ca şi rivalul LVMH, proprietarul mărcii Louis Vuitton, Hermes anunță că nu există temeri cum că boom-ul înregistrat de industria de lux post pandemie ar putea să înceteze din cauza unei eventuale recesiuni, în condiţiile în care cumpărătorii americani au profitat de întărirea dolarului în Europa, iar piaţa din China şi-a revenit puternic.
„Probabil că vom majora preţurile cu 5% până la 10%”, a declarat joi vicepreşedintele financiar de la Hermes, Eric du Halgouet,
Haluouet susține că această majorare este cauzată de creşterea costurilor cu mâna de lucru şi fluctuaţiile valutare. Hermes a majorat deja preţurile cu aproximativ 4% în acest an şi cu o medie de 1,5%-2% în anii anteriori.
Separat, Hermes a anunţat că în perioada iulie-septembrie a realizat o cifră de afaceri de 3,14 miliarde de euro, în creştere cu 24,3% la un curs de schimb constant şi dublu faţă de creşterea de 12% prognozată de analiştii de la UBS.