Banca Națională a Ungariei a realizat o analiză asupra cheltuielilor maghiarilor în străinătate.
Conform raportului, în 2023, maghiarii au cheltuit aproape de trei ori mai mult în magazinele online străine, comparativ cu 2019, suma totalizând 1900 de miliarde HUF, în creștere de la 700 miliarde HUF. Asta arată că magazinele maghiare sunt afectate de migrarea cheltuielilor către comerțul străin, chiar dacă nu toți banii sunt direcționați către aceste magazine externe, potrivit economedia.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Prețurile energiei au explodat din aceste motive! Maghiarii contrazic poziția oficială din România
foto: cumpărături
Banca Națională a Ungariei a realizat o analiză detaliată referitoare la obiceiurile de consum ale maghiarilor în străinătate, evidențiind tendințele recente în cheltuieli și impactul acestora asupra comerțului local.
Conform unui articol publicat de hvg.hu, maghiarii își cheltuiesc din ce în ce mai mulți bani în magazinele din țările vecine, inclusiv în România, în contextul în care magazinele locale suferă din cauza pierderii veniturilor.
Datele prezentate în Raportul privind inflația al Magyar Nemzeti Bank (MNB) arată că, în 2023, maghiarii au cheltuit aproape de trei ori mai mult în magazinele online străine, comparativ cu 2019, cifra totalizând 1900 miliarde HUF, reprezentând o creștere față de suma de 700 miliarde HUF cheltuită în urmă cu patru ani.
Cheltuielile maghiarilor în magazinele alimentare din țările vecine au crescut enorm, de la 24,1 miliarde HUF în 2022 la 45,5 miliarde HUF în 2023, ceea ce indică o preferință pentru cumpărăturile din străinătate.
Această creștere nu se datorează exclusiv turismului, deoarece cheltuielile în alte țări au crescut cu doar o treime, de la 46,4 miliarde HUF la 61,1 miliarde HUF.
Analiza arată că mulți maghiari care locuiesc aproape de graniță aleg să facă cumpărături în străinătate.
Te-ar mai putea interesa și: Cât este salariul în 2024 al soldaților maghiari comparativ cu cel al românilor. Cifrele sunt surprinzătoare