Recenta situație de la Profi a generat controverse în rândul clienților, după ce retailerul a fost sancționat cu o amendă de 50.000 de lei de către inspectorii de la Protecția Consumatorului. Această decizie a fost luată în urma unor nereguli grave constatate în magazinul situat pe strada Han Tatar, unde cantitatea de alimente etichetate era mult mai mică decât cea menționată pe ambalaj. Această practică înșelătoare a dus la o pierdere financiară pentru consumatori, care au fost obligați să plătească pentru produse care nu corespundeau realității.
Te-ar mai putea interesa și: Seceta pedologică din acest an nu a afectat recolta de cartofi. Cultivatorii vor reuși, cel mai probabil, să își amortizeze investițiile, dar profitul este pus sub semnul întrebării
foto: Profi
Decizia a fost luată în urma unor nereguli grave constatate în magazinul situat pe strada Han Tatar, unde cantitatea de alimente etichetate era mult mai mică decât cea menționată pe ambalaj.
În cadrul verificărilor, inspectorii au descoperit și absența prețurilor afișate pentru mai multe produse de la raionul de detergenți și erori în prețurile afișate la raft, care erau mai mici decât cele cerute la casă.
De exemplu, s-a constatat că plasele de lămâi și avocadouri, care ar fi trebuit să cântărească fiecare 500 de grame, aveau, de fapt, greutăți cuprinse între 432 și 478 de grame. În cazul a peste 20 de tipuri de detergent și produse de curățenie, prețul la raft era mai mic cu până la 2,3 lei față de prețul final plătit la casă.
După primirea amenzii, Profi a contestat decizia în instanță, argumentând că magazinul a fost preluat de o altă societate, SC M.M. Aliment Store SRL, și că, prin urmare, nu ar trebui să fie responsabil pentru sancțiune. De asemenea, reprezentanții retailerului au susținut că diferențele de prețuri s-au datorat unor probleme tehnice și că clienții aveau opțiunea de a renunța la achiziții dacă nu erau mulțumiți de prețurile practicate.
Judecătorii, însă, au respins argumentele retailerului, considerând că neregulile au fost repetate pe o perioadă lungă și că inspectorii nu au greșit în evaluarea lor. În ciuda faptului că magazinul era închiriat, instanța a hotărât că Profi trebuie să plătească amenda de 50.000 de lei.
„Această convenție este una strict administrativ-managerială, privind întreţinerea şi organizarea activităţii, care priveşte exclusiv părțile din cuprinsul actului, iar prin această convenţie M.M. Aliment Store SRL, în schimbul unei sume de bani, a fost autorizată a îndeplini în numele şi pe seama Profi Rom Food SRL toate activităţile şi tranzacţiile comerciale legate de acest magazin.
După încheierea convenţiei, în continuare, astfel cum este şi menţionat expres în cuprinsul actului, activitatea de desfacere cu amănuntul în cadrul magazinului Profi nr. 2238, str. Han Tătar, nr. 6 a continuat să se desfăşoare în numele şi în contul comitentului – Profi Rom Food SRL”, au arătat judecătorii.
Te-ar mai putea interesa și: Produsele pe care Lidl le scoate din ofertă de azi. E ultima zi în care mai puteți profita de prețuri avantajoase