Meta, compania din spatele rețelei de socializare Facebook, a reușit să revină la o creștere de două cifre a veniturilor. Această creștere este cea mai mare din ultimii trei ani, mai exact de la finalul anului 2021. De asemenea, este estimat că va fi înregistrată o creștere și mai mare în trimestrul actual. Din această cauză și acțiunile de pe bursă au crescut cu până la 8%. Acest lucru arată că recesiunea din domeniul publicității digitale se diminuează.
Meta a anunțat că estimează că veniturile din trimestrul actual se vor situa între 32 și 34,5 miliarde de dolari, depășind cu mult ceea ce gândeau analiștii, care anticipau venituri 31,1 miliarde de dolari. Veniturile din al doilea trimestru s-au majorat cu 11%, la 32 miliarde de dolari, peste aşteptările analiştilor, care estimau o creştere la 31,03 miliarde de dolari.
Directorul general Mark Zuckerberg a încercat să revigoreze compania după o perioadă de creştere slabă, probleme macroeconomice mai ample şi îngrijorări ale investitorilor cu privire la pariul său costisitor pe metavers. În acest scop, în ultimele şase luni, compania a trecut printr-o restructurare majoră, inclusiv prin aplatizarea structurii sale de conducere şi concedieri care au afectat aproximativ 20.000 de angajaţi, în ceea ce Zuckerberg a numit „anul eficienţei”.
Venitul net a crescut cu 16%, la 7,8 miliarde de dolari, faţă de aşteptările consensuale de o creştere la 7,4 miliarde de dolari. Cu toate acestea, costurile au crescut cu 10%, la 22,61 miliarde de dolari, parţial din cauza cheltuielilor juridice în valoare de 1,87 miliarde de dolari şi a unor taxe de restructurare de 780 milioane de dolari. În luna mai, Meta a fost sancţionată cu o amendă de 1,2 miliarde de euro de către UE pentru încălcări ale confidenţialităţii.