Dacia Sandero a fost cea mai cumpărată mașină din Europa în anul 2024, un total de 268.101 exemplare ale supermini-ului orientat pe valoare fiind înmatriculate în Europa, incluzînd aici și Marea Britanie.
Vânzările mașinii românești au depășit cu mai mult de 50.000 de unități pe cele ale Renault Clio, podiumul fiinc ompletat de Volkswagen Golf, existând 215.715 unități vândute în 2024.
Cea mai populară mașină din 2023, Tesla Model Y, a scăzut destul de mult în popularitate și a ajuns la numai 209.214 unități înmatriculate, acest lucru fiind suficient totuși pentru a-i asigura locul de cea mai populară mașină electrică din Europa.
Citește și : Semnal de alarmă pentru toți oamenii care beau cafeaua la ibric. Studiul care a fost făcut pe 260.000 de persoane
SUV-ul a rămas tipul de mașină cel mai popular din Europa în 2024, 54% din vânzările totale fiind de SUV-uri. Dintre cele 50 cele mai vândute modele, 27 erau SUV-uri.
Au crescut și vânzările de supermini cu 1,3%, până la 2,0 milioane, sau 15,5% din piață, în timp ce segmentele tradiționale hatchback și sedane au scăzut cu 1,3%, respectiv 3,3%.
Cota de piață a mașinilor electirce s-a micșorat, de la 15,7% în 2023 la 15,4% anul trecut, în timp ce modelele pe benzină au crescut de la 47,9% la 48,4%.
Analiștii Jato Dynamics au atribuit declinul EV-urilor retragerii stimulentelor dar și prețului lor mediu în continuă creștere.
Se așteaptă ca vânzările de vehicule electrice să își revină în 2025, dar asta după ce noi modele mai accesibile, precum Renault 5 și Fiat Grande Panda vor ajunge pe piață.
Citește și : Orele de somn în funcţie de vârsta ta actuală. Tabelul somnului ideal. Cine trebuie să se trezească la 6.15!
Declinul îndelungat al cotei de piață a mașinilor pe motorină a continuat, scăzând cu 1,7% față de anul anterior, ajungând la 14,3%.
Mașinile hibride plug-in au scăzut de la 7,7% din piață la 7,3%, iar hibridele au crescut de la 9,9% din piață la 11,8%.