Uniunea Europeană impune o serie de reguli cu privire la mașinile noi și nivelul de emisii de gaze și particule poluante. În prezent, standardele sunt determinare la „Euro 6” pentru autoturisme/dube și în „Euro VI” pentru vehiculele grele. Totuși, în luna noiembrie a anului trecut, Comisia Europeană a făcut pulblică o propunere care se referă la tranziția către „Euro 7”, reglementări care vor fi cu mult mai stricte decât cele impuse de limitările „Euro 6”, abordând totodată și particulele non-esapament (de la uzura frânei și abraziunea pneurilor). Este planificat ca a„Euro 7” să fie introdus până în iulie 2025 pentru mașinile mici și pentru dube, iar până în 2027 pentru vehiculele grele.
Introducerea Euro 7 va obliga OEM-urilor să investească enorm în dezvoltarea și lansarea de unor tehnologii și de asemenea să instaleze un harware suplimentar. Acest lucru va avea un impact mare asupra costurilor de producție. Mai mult decât cele menționate, vor exista și alte costuri indirecte, precum consumul mai mare de combustibil, ceea ce se va adăuga la costurile suplimentare pe care consumatorul final va trebui să le ia în calcul. Separat de „Euro 7”, Comisia Europeană a mai publicat o Evaluare a Impactului care vizează implicațiile „Euro 7” care se referă la un studiu al unui consorțiu de cercetare.
Inteligența artificială a estimat că vor exista costuri directe suplimentare care se vor ridica la 180-450 € pentru autoturisme/dube și 2.800 € pentru autobuze/camioane.
Luca De Meo, directorul general al gigantului Renault, a discutat despre propunerea Comisiei Europene cu privre la normele de emisii poluante Euro 7. Acesta a subliniat, că din punctul său de vedere, acestea vor schimba tendința industriei auto spre electrificare, distrăgând-o de la aceste demersuri. De asemenea, cu această ocazie, a mulțumit Guvernului italian pentru faptul că s-a opus acestor norme, a informat Reuters.
În acest an, se duc negocieri aprige între Parlamentul European și statele membre ale Uniunii cu privire la noile reglementări Euro 7. UE își propune să înăsprească normele cu privire la poluatorii de tipul oxizilor de azot și a monoxidului de carbon. Mai mult de atât, noile norme Euro 7 mai vizează și particulele poluante rezultate din frâne şi anvelope. Aceste norme ar trebui să intre în vigoare începând cu data de 1 iulie 2025 și se va aplica pentru autoturisme şi utilitare, iar din 2027 se va aplica și pentru autobuze şi camioane.
Concomitent cu aceste decizii, Comisia Europeană a mai oferit un termen limită care îi vizează pe producătorii de automobile. Aceștia are trebui ca până în anul 2035 să elimine total producția de vehicule care au motoare pe combustie, cu o excepție introdusă recent, care face referire la acele vehicule care folosesc Electro-carburanţi.
„Vor să introducă o nouă reglementare care ne-ar distrage de la misiunea noastră de a transforma industria”, a spus vineri italianul Luca DeMeo.
De Meo este, pe de-o parte, CEO al Renault, iar pe de altă parte ocupă și funcția de preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Acesta a pus în discuție aceste probleme într-o intervenţie online la un eveniment organizat la Trento (Italia).