- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Mașinile se vor scumpi cu cel puțin 2.000 de euro. Care e motivul șocant pentru care vor crește prețurile

26 May, 23:46 • Cornel Ghimeșan
Introducerea Euro 7 va obliga OEM-urilor să investească enorm în dezvoltarea și lansarea de unor tehnologii și de asemenea să instaleze un harware suplimentar.
Mașinile se vor scumpi cu cel puțin 2.000 de euro. Care e motivul șocant pentru care vor crește prețurile

Uniunea Europeană impune o serie de reguli cu privire la mașinile noi și nivelul de emisii de gaze și particule poluante. În prezent, standardele sunt determinare la „Euro 6” pentru autoturisme/dube și în „Euro VI” pentru vehiculele grele. Totuși, în luna noiembrie a anului trecut, Comisia Europeană a făcut pulblică o propunere care se referă la tranziția către „Euro 7”, reglementări care vor fi cu mult mai stricte decât cele impuse de limitările „Euro 6”, abordând totodată și particulele non-esapament (de la uzura frânei și abraziunea pneurilor). Este planificat ca a„Euro 7” să fie introdus până în iulie 2025 pentru mașinile mici și pentru dube, iar până în 2027 pentru vehiculele grele.

Citește și: Mașini zburătoare în China, din 2025. Analiştii estimează că piaţa acestora va valora un trilion de dolari în 2040

Introducerea Euro 7 va obliga OEM-urilor să investească enorm în dezvoltarea și lansarea de unor tehnologii și de asemenea să instaleze un harware suplimentar. Acest lucru va avea un impact mare asupra costurilor de producție. Mai mult decât cele menționate, vor exista și alte costuri indirecte, precum consumul mai mare de combustibil, ceea ce se va adăuga la costurile suplimentare pe care consumatorul final va trebui să le ia în calcul. Separat de „Euro 7”, Comisia Europeană a mai publicat o Evaluare a Impactului care vizează implicațiile „Euro 7” care se referă la un studiu al unui consorțiu de cercetare.

Inteligența artificială a estimat că vor exista costuri directe suplimentare care se vor ridica la 180-450 € pentru autoturisme/dube și 2.800 € pentru autobuze/camioane.

Producătorii de mașini nu vor introducerea „Euro 7”

Luca De Meo, directorul general al gigantului Renault, a discutat despre propunerea Comisiei Europene cu privre la normele de emisii poluante Euro 7. Acesta a subliniat, că din punctul său de vedere, acestea vor schimba tendința industriei auto spre electrificare, distrăgând-o de la aceste demersuri. De asemenea, cu această ocazie, a mulțumit Guvernului italian pentru faptul că s-a opus acestor norme, a informat Reuters.

În acest an, se duc negocieri aprige între Parlamentul European și statele membre ale Uniunii cu privire la noile reglementări Euro 7. UE își propune să înăsprească normele cu privire la poluatorii de tipul oxizilor de azot și a monoxidului de carbon. Mai mult de atât, noile norme Euro 7 mai vizează și particulele poluante rezultate din frâne şi anvelope. Aceste norme ar trebui să intre în vigoare începând cu data de 1 iulie 2025 și se va aplica pentru autoturisme şi utilitare, iar din 2027 se va aplica și pentru autobuze şi camioane.

Concomitent cu aceste decizii, Comisia Europeană a mai oferit un termen limită care îi vizează pe producătorii de automobile. Aceștia are trebui ca până în anul 2035 să elimine total producția de vehicule care au motoare pe combustie, cu o excepție introdusă recent, care face referire la acele vehicule care folosesc Electro-carburanţi.

„Vor să introducă o nouă reglementare care ne-ar distrage de la misiunea noastră de a transforma industria”, a spus vineri italianul Luca DeMeo.

De Meo este, pe de-o parte, CEO al Renault, iar pe de altă parte ocupă și funcția de preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Acesta a pus în discuție aceste probleme într-o intervenţie online la un eveniment organizat la Trento (Italia).

Citește și: Ford anticipează scăderea prețurilor automobilelor cu 5%, ceea ce va pune presiune pe Tesla, lider pe piața mașinilor electrice

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult
Alte articole
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de ...
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci