Matei Schwartz, un strateg român cu viziune și expertiză remarcabile în domeniul farmaceutic, a fost o figură cheie în lansarea globală a două medicamente inovatoare ale companiei americane Eli Lilly. Într-o eră marcată de agitație și creșterea alarmantă a obezității, inclusiv printre copii, contribuția lui Schwartz a fost crucială în aducerea pe piață a soluțiilor medicale necesare, transmite Business Magazin.
Cu Eli Lilly dezvoltând medicamente precum Zepbound, un produs antiobezitate, și Mounjaro, pentru diabet, Schwartz și-a adus expertiza în planificarea și implementarea strategiilor de lansare la nivel global. Cu o înțelegere profundă a pieței farmaceutice și a nevoilor acesteia, Schwartz a jucat un rol esențial în definirea și executarea unei strategii de marketing eficiente pentru aceste produse revoluționare.
„Mounjaro şi Zepbound, unul prescris pentru diabet, celălalt pentru obezitate, au fost considerate anul trecut cele mai bune lansări din industria farmaceutică. (…) Bugetul de lansare a fost de sute de milioane de dolari”, a explicat românul Matei Schwartz, specializat în design thinking şi director de strategie la FCB Health New York
IPG Health Company are parteneriate cu majoritatea celor mai importante 20 de companii farmaceutice la nivel global. Prin urmare, Matei Schwartz a avut ocazia să se implice în lansarea Zepbound, medicamentul antiobezitate dezvoltat de Eli Lilly. Acesta a fost un moment semnificativ, deoarece Zepbound a obținut aprobarea din partea Food and Drug Administration (FDA) în noiembrie 2023, reprezentând un pas major în combaterea obezității. FDA este considerată cea mai riguroasă autoritate de reglementare din lume în domeniul farmaceutic.
Lansarea Zepbound a marcat un moment istoric, deoarece acesta a devenit primul produs antiobezitate american care a intrat în competiție directă cu cel oferit pe piață de către Novo Nordisk. Acest eveniment a subliniat importanța inovației și a colaborării internaționale în lupta împotriva obezității, oferind speranță și noi perspective pentru milioane de oameni afectați de această problemă de sănătate globală.
„Rezultatele sunt formidabile. Imaginaţi-vă că pentru Novo Nordisk, pentru danezi, a fost un blockbuster, încât au ajuns să aibă o valoare de piaţă mai mare decât întregul PIB al Danemarcei. Acum e un boom economic susţinut de Novo Nordisk şi e evident că va exista o competiţie din ce în ce mai mare pe piaţă”, a explicat Matei Schwartz.
Te-ar putea interesa și: El este Bogdan Harabagiu, românul care a dat lovitura în afaceri după 4 ani în Thailanda. Primește și 10.000 de euro de la un client
Matei Schwartz este un profesionist versatil și inovator, cunoscut pentru parcursul său impresionant în domeniul comunicării și inovației. A absolvit Jurnalism și Publicitate la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București și și-a început cariera lucrând în presă. Mai târziu, a fondat o mică companie de consultanță și inovație în design thinking în 2012.
Dorind să-și testeze abilitățile și să-și extindă orizonturile profesionale, Matei Schwartz a luat decizia de a părăsi România în 2017 și de a căuta noi oportunități în străinătate. A urmat două programe de masterat și a început să predea la facultate în timp ce se afla în străinătate. În cele din urmă, acum doi ani, a acceptat o ofertă de a se alătura echipei FCB Health din New York.
Parcursul său profesional impresionant și angajamentul său față de inovație și educație l-au propulsat pe Matei Schwartz către o carieră de succes într-unul dintre cele mai competitive piețe din lume. Prin munca sa, el demonstrează că pasiunea, perseverența și dedicarea pot deschide drumuri noi și pot aduce recunoaștere și succes profesional.