Microsoft a stabilit un preț pentru funcțiile AI. Compania a spus că va pune la dispoziţie imediat o versiune mai sigură a motorului său de căutare Bing, cu scopul de a răspunde preocupărilor lor legate de protecţia datelor, de a le creşte interesul pentru AI şi de a concura mai mult cu Google.
La conferinţa virtuală Inspire, compania a spus că clienţii vor plăti 30 de dolari pe utilizator, lunar, pentru copilotul său AI în Microsoft 365, care promite să redacteze e-mailuri în Outlook, să facă documente în Word şi să facă practic accesibile toate datele unui angajat prin intermediul unui chatbot.
Upgrade-ul voluntar este în plus faţă de abonamentele lunare listate public, care variază de la 12,50 dolari per utilizator la 57 de dolari, ceea ce înseamnă că acest copilot ar putea tripla costurile pentru unii clienţi Microsoft.
Într-un interviu, Jared Spataro, vicepreşedintele corporativ al Microsoft, a spus că instrumentul se va amortiza prin economii de timp şi câştiguri de productivitate. Copilotul rezumă convorbirile telefonice echipelor, de exemplu. ”Nu mai iei notiţe în şedinţe, nu participi la unele întâlniri. Doar schimbă modul în care lucrezi”, a spus el, potrivit Reuters.
Spataro a refuzat să estimeze veniturile din copilot, pe care cel puţin 600 de întreprinderi l-au testat de la lansarea sa în martie. Programul AI, potenţial costisitor de operat, nu este încă disponibil în general.
Citește și: Microsoft România se clatină. Profitul companiei a scăzut cu 97% anul trecut
Între timp, Microsoft îndreaptă companiile către Bing Chat Enterprise, un bot din motorul său de căutare care poate genera conţinut şi poate da sens internetului, inclus în abonamentele folosite de aproximativ 160 de milioane de lucrători.
Spre deosebire de Bing-ul public pe care l-au accesat milioane de internauţi în ultimele luni, versiunea pentru întreprinderi nu va permite nicio vizualizare sau salvare a datelor utilizatorilor pentru a antrena tehnologia subiacentă. Un angajat ar trebui să se conecteze cu acreditările de serviciu pentru a obţine protecţia.
Lansarea are loc pe fondul îngrijorării crescândă a industriei cu privire la angajaţii care introduc informaţii confidenţiale în chatboturi publice, pe care oamenii le-ar putea citi sau AI le-ar putea reproduce cu îndemnuri atente.
Compania a anunţat, de asemenea, capacitatea de a încărca imagini şi de a căuta conţinut legat, aşa cum permite Google. Forţa sa corporativă pentru Bing ar putea ajuta eforturile de a obţine cota de publicitate în căutare de la Google la un venit de 2 miliarde de dolari per punct procentual.
De asemenea, poate atrage clienţii către Microsoft 365 Copilot, o actualizare AI care oferă acces la datele de afaceri şi la controale de conformitate. ”Este o mişcare strategică pentru noi”, a spus Spataro.