Dacă te-ai întrebat vreodată ce reprezintă cercurile colorate de pe pungile de alimente, răspunsul vine din partea experților. Aceste semne, ignorate, de cele mai multe ori, de cître consumatori, sunt cunoscute sub denumirea de „blocuri de culori ale imprimantei” sau „patch-uri de control al procesului” și au un rol în procesul de tipărire a ambalajelor, potrivit cancan.ro.
Fiecare cerc colorat – fie că este roz, albastru, negru, portocaliu, violet sau verde – are o semnificație specifică, indicând nuanțele de cerneală utilizate pentru a produce designul ambalajului.
Te-ar mai putea interesa și: Românii cheltuie sume uriașe pe alimente și băuturi nealcoolice! Bugetul lunar al gospodăriilor este foarte afectat
foto: pungi de alimente
Deși ambalajele alimentare conțin informații importante (date nutriționale și ingrediente), cercurile colorate servesc unui scop tehnic. Ele ajută tipografii să identifice eventualele probleme legate de culori: eficiențe sau excese de cerneală.
Astfel, dacă apare o problemă de calitate, echipa de tipografi poate verifica aceste blocuri de culori pentru a corecta erorile. În mod obișnuit, aceste cercuri sunt plasate pe pungi, iar pe cutii sunt reprezentate sub formă de pătrate.
Decizia de a le include pe ambalaje este opțională, dar, când sunt prezente, ele demonstrează angajamentul producătorilor față de calitate.
Pe multe ambalaje se poate găsi și un simbol, cunoscut sub numele de „marcă de registru”, care ajută la alinierea corectă a culorilor imprimate. Deși aceste detalii tehnice sunt utile pentru tipografi, ele nu au o semnificație directă pentru consumatori, rămânând, astfel, un aspect mai puțin cunoscut al ambalării produselor alimentare.
„Când ambalajul este tipărit, tehnicienii folosesc cercurile colorate pentru a verifica dacă cerneala este de culoarea și calitatea corectă. Ei compară culoarea cu ambalajele și cutiile tipărite din întreaga lume pentru a asigura consistența culorilor brandului. Cei mai mulți tipografi folosesc doar patru culori: cyan (albastru-verde), galben, magenta și negru.
Dar unii tipografi au culori suplimentare, cum ar fi portocaliu, verde și violet. Acest lucru îi ajută să potrivească culori dificile, cum ar fi portocaliul de la Home Depot și violetul de la FedEx. De aceea, s-ar putea să vezi mai multe cercuri tipărite pe unele ambalaje – trebuie să verifice fiecare culoare de cerneală!”, a explicat expertul în tipărire Schiraldi, potrivit Rd.com.
Te-ar mai putea interesa și: Doi suceveni au dat lovitura cu un business bazat pe consumul de alimente sănătoase. Cum au reușit Georgiana și Cosmin să transforme un proiect personal într-o afacere de succes