Doi soți tineri, au plătit o sumă ireal de mare pentru o cazare de două nopți într-un hotel de patru stele din Cluj-Napoca, în care condițiile erau dezastruoase, aceștia s-au decis să apeleze la judecătorie, astfel, reușind să recupereze banii dați, a relatat ziare.com.
Cei doi soți au fost nemulțumiți de condițiile oferite de hotel, deși hotelul era unul considerat de lux și au încercat să rezolve problema care îi deranja, la recepție, vorbind cu responsabilii de cazare, însă angajații au refuzat și i-au dat în judecată.
Soții pe nume, Mircea și Dayana A. și-au rezervat o cazare pentru două nopți în perioada 5-7 august 2022, timp în care la Cluj era festivalul Untold și au ajuns să plătească o cameră pentru două persoane în valoare de 2.000 de lei.
În momentul în care turiștii au ajuns în camera de hotel, au avut parte de șocul vieții lor. Mai exact, mocheta era prăfuită, pătată și arsă cu mucuri de țigară, draperia pătată/arsă cu mucuri de țigară, perdeaua pătată, canapeaua murdară și prăfuită, Urme de încălțăminte pe canapea, urme de mâncare uscată pe noptiere și pe masa din cameră, aparatul de aer condiționat nu funcționa și se afla într-o stare avansată de degradare, prosoapele erau murdare și prezentau urme de sânge, iar în baie existau scurgeri de apă de la cabina de duș.
Inițial, tinerii soți s-au dus să reclame condițiile dezastruoase, la recepție, pentru a igieniza camera, timp în care ei au dorit să iasă în oraș. Când s-au întors, nimic nu s-a schimbat. Pentru că nu mai găseau în altă parte o altă variantă de cazare, deoarece totul era ocupat, deoarece era festivalul în toi, oamenii au fost nevoiți să doarmă în acel jeg, iar a doua zi de dimineață au plecat. Aceștia au solicitat banii înapoi pentru noaptea pe care nu au dormit-o, însă angajații nu au acceptat.
”În data de 24 august 2022 au întocmit și transmis prin avocat o notificare prin care au solicitat restituirea sumelor achitate către pârâta având în vedere îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor contractuale și suportarea onorariului avocațial aferent demersului. Pârâta nu au răspuns acestei notificări”, se arată în actul de acuzare.
Indignați de situația în care se aflau, tinerii au vrut să li se facă dreptate, astfel au apelat la judecătorie, solicitând returnarea banilor. Au făcut plângeri și la Protecția Consumatorilor și la Direcția de Sănătate Publică din Cluj, această din urmă instituție aplicând o amendă unității de cazare din cauza neregulilor descoperite.
Procesul a început în februarie 2023 la Judecătoria Cluj-Napoca și au obținut dreptate din partea judecătorului și s-a luat hotărârea să primească înapoi suma de 1500 de lei.
„Reclamanții în mod îndreptățit au părăsit hotelul în data de 6 august 2022, fiind dreptul lor să beneficieze de standardul minimal de igienă impus de prevederile legale. Dat fiind că pentru a doua noapte, reclamanții nici nu au mai beneficiat de serviciile hoteliere, instanța apreciază că sunt îndreptățiți să solicite, de la pârâtă, restituirea prețului pentru întreg prețul pentru o noapte de cazare achitat în avans, respectiv suma de 1.000 lei.
Cât privește prima noapte, instanța va ține cont că aceștia au beneficiat de serviciile hoteliere prestate, dormind în acea noapte în camera de hotel (noaptea 5 august – 6 august 2022). Având în vedere că hotelul nu a asigurat standardul legal minimal de igienă al camerei, instanța apreciază că reclamanții sunt îndreptățiți să recupereze jumătate din prețul achitat pentru prima noapte, adică suma de 500 lei”, a fost decizia instanței din Cluj.
Alte articole: Antalya este destinația a peste 350.000 de români, anul acesta. Hotelierii anunță creșteri de peste 20% față de anul precedent