Legea din România nu e foarte strictă cu privire la acest aspect, dar conducerea cu anvelopele de iarnă pe timpul verii nu e recomandă deloc, iar experții explică de ce.
Șoferii sunt obligați prin lege ca în sezonul rece să aibă mașina echipată cu anvelope de iarnă, dar acest lucru nu se întâmplă și vara. Tocmai de aceea, mulți șoferi au impresia că merge și așa. Poate din comoditate sau din motive financiare, din lipsă de timp, aleg să nu mai facă această schimbare și vara, dar obiceiul vine cu o mulțime de dezavantaje.
Anvelopele de iarnă sunt gândite să ofere singuranță atunci când conduceți mașina pe temperaturi scăzute sau condiții meteo nefavorabile. Specialiștii recomandă folosirea anvelopelor de iarnă când temperatura ajunge la sub șapte grade.
De regulă, anvelopele de iarnă sunt foarte grele fiindcă au caneluri adânci ce asigură o aderanță sporită pe drumurile acoperite de zăpadă sau polei. Conducerea pe timp de vară cu aceste anvelope poate să ducă, în timp ce uzarea accentuată a cauciucurilor deoarece carosabilul este uscat de cele mai multe ori. Există posibilitatea ca anvelopele de iarnă să fie folosite vara într-un mod complet inutil.
Atunci când se freacă de asfaltul încins crește riscul să apară crăpături în pereții laterali. Și e destul de logic, fiindcă anvelopele de iarnă sunt gândite și concepute să fie folosite doar la temperaturi scăzute.
Mulți cred că în acest fel economisești bani, însă nu e deloc așa. Specialiștii explică faptul că utilizarea cauciurilor de iarnă vara duce la creșterea consumului de carburant.