Nestlé România a anunțat o creștere a vânzărilor de 5,7% în primele nouă luni din 2024, conform unui comunicat de presă emis de companie.
„Pe primele nouă luni ale acestui an, Nestlé România a înregistrat o creștere organică de 5,7%. Ne dorim să ne consolidăm performanța de până acum și să marcăm al unsprezecelea an consecutiv de creștere, așa cum ne-am stabilit ca obiectiv la început de an”, spune Silvia Sticlea Country Manager, Nestlé România.
Te-ar mai putea interesa și: Încă o companie din România plănuiește concedierea a sute de angajați. Bonificații pentru cei care pleacă voluntar
foto: Nestlé
Grupul Nestlé a raportat vânzări de 67,1 miliarde franci elvețieni în primele nouă luni ale anului 2024, în scădere cu 2,4% față de 68,8 miliarde de franci elvețieni în aceeași perioadă din 2023, conform unui comunicat de presă. Această scădere a avut loc într-un context de diminuare a cererii consumatorilor, iar măsurile implementate în al treilea trimestru au fost destinate reducerii stocurilor clienților.
„Având în vedere aceat context și acțiunile de reducere a stocurilor clienților în al patrulea trimestru, ne-am actualizat perspectivele pentru întregul an, și previzionăm o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 2%, în linie cu primele nouă luni”, a declarat Laurent Freixe, Nestlé CEO.
În primele nouă luni ale anului, grupul Nestlé a înregistrat o creștere organică de 2,0%, similară cu 2,1% din prima jumătate a anului. Creșterea internă reală (RIG) a fost de 0,5%, influențată de cererea consumatorilor și de tensiunile geopolitice, iar pricingul a fost de 1,6%, după doi ani de creșteri semnificative.
Creșterile de prețuri în categoriile Dulciuri și Cafea, cauzate de costurile mai mari ale materiilor prime, au fost parțial compensate de activitățile promoționale din alte categorii, Hrană pentru Animale de companie. Din punct de vedere geografic, piețele emergente și Europa au susținut creșterea organică, în timp ce America de Nord a înregistrat o ușoară scădere. Creșterea organică pe piețele dezvoltate a fost de 1,1%, iar pe cele emergente a fost de 3,5%, ambele cu pricing și RIG pozitive.
Vânzările grupului Nestlé în Europa au scăzut cu 1,8%, ajungând la 13,9 miliarde de franci elvețieni, deși zona a câștigat cotă de piață în categoriile Hrana pentru animale de companie și Cafea solubilă. Cel mai mare contributor la creștere a fost Purina PetCare, cu o creștere medie de o singură cifră, susținută de mărci premium precum Purina ONE, Gourmet și Pro Plan.
Categoria Cafea a înregistrat, de asemenea, o creștere medie de o singură cifră, condusă de NESCAFÉ și produsele Starbucks, în timp ce Dulciurile, în special KitKat, au beneficiat de un impuls similar. Creșterea organică a fost de 3,3%, cu o RIG de 0,8%, care a devenit ușor negativă în al treilea trimestru din cauza cererii consumatorilor și a delistărilor temporare în retail. Pricing-ul a fost de 2,5%. Grupul Nestlé este activ în 189 de țări și are peste 300.000 de angajați.
Te-ar mai putea interesa și: Acțiunile Gabriel Resources s-au prăbușit după pierderea procesului cu statul român. O acțiune a companiei canadiene a ajuns să coste 1 cent