Acţiunile companiei de streaming video Netflix au crescut iniţial cu aproximativ 3% în tranzacţiile de după închiderea bursei, în urma raportului privind câştigurile, dar apoi au scăzut cu 3%, la 589,98 USD pe unitate.
Compania a spus că planurile sale de streaming susţinute de reclame au ajutat la atragerea a 9,3 milioane de clienţi noi, aproape dublu faţă de prognoza consensului analiştilor chestionaţi de LSEG.
Pentru trimestrul curent, Netflix a estimat venituri de 9,49 miliarde dolari, comparativ cu aşteptările analiştilor de 9,537 miliarde dolari.
Câştigul pe acţiune din perioada ianuarie până în martie a fost de 5,28 USD, comparativ cu 2,88 USD cu un an mai devreme.
Veniturile Netflix au crescut cu 14,8%, la aproape 9,4 miliarde de dolari ,în perioada în care serviciul a debutat cu titluri precum serialul SF ”3 Body Problem” şi thrillerul poliţist ”Griselda”.
Venitul din exploatare a totalizat 2,6 miliarde USD, o creştere de 54% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Analiştii se aşteptau ca Netflix să câştige aproximativ 5 milioane de abonaţi în întreaga lume în timpul trimestrului raportat, conform datelor LSEG, după câştiguri record la sfârşitul anului 2023.
Adăugările au adus numărul total de abonaţi ai Netflix la 269,6 milioane, la sfârşitul lunii martie. ”Am construit o combinaţie greu de reprodus între o listă puternică, recomandări superioare, acoperire largă şi fandom intens, care stimulează un angajament sănătos pe Netflix”, a spus compania într-o scrisoare către acţionari.
În timp ce concurenţi precum Walt Disney pierd bani din serviciile lor de streaming, Netflix continuă să câştige clienţi şi să creeze profit.
În scrisoarea adresată acţionarilor, compania a spus că va lucra pentru a îmbunătăţi varietatea şi calitatea divertismentului şi va extinde afacerea de publicitate pentru a creşte în continuare.
Netflix a început să ofere planuri susţinute de reclame, care costă mai puţin de jumătate din opţiunile fără reclame, în noiembrie 2022.
În 2023, Netflix a început o campanie de combatere a partajării parolelor, încercând să transforme persoanele care folosesc conturile prietenilor sau ale familiei în abonaţi plătitori.
Compania a spus că versiunea serviciului său cu reclame reprezintă acum 40% din toate înscrierile pe pieţele în care oferă planul.
Pentru a-şi satisface marea audienţă globală, Netflix şi-a extins programele. Serviciul de streaming îşi extinde oferta de sport cu o ofertă de 5 miliarde de dolari, pe 10 ani, pentru a difuza emisiunea de lupte WWE ”Raw”, începând din ianuarie 2025.
Compania şi-a restructurat recent divizia de film sub noul lider Dan Lin şi îşi propune să producă mai puţine filme, dar de calitate superioară, pentru streaming.
Profitul Netflix a crescut vertiginos. Compania susţine că a adăugat 9,3 milioane de clienţi în primul trimestru al anului, ducând numărul total de abonaţi la aproape 270 de milioane, potrivit BBC.
De asemenea, profitul din primul trimestru a crescut la peste 2,3 miliarde de dolari. Totuşi, firma a anunţat că începând de anul viitor va înceta să mai publice statisticile privind numărul de abonaţi care reprezentau un barometru privind dezvoltarea afacerii. Unii consideră că decizia anunţă o modificare în ceea ce priveşte dominaţia pe piaţa mondială a streamingului.
Alţi giganţi ai tehnologiei, precum Meta şi X, fosta Twitter, au încetat să mai raporteze numărul de utilizatori activi lunar pe măsură ce creşterea de clienţi a încetinit.
Anunţată deja de mai multe luni, ofensiva împotriva partajării conturilor, versiunea Disney+, va debuta în luna iunie şi se va extinde în luna septembrie.
Într-un interviu pentru CNBC, şeful Disney Bob Iger a confirmat că serviciul principal de streaming al companiei va începe să ia măsuri concrete împotriva partajării conturilor începând cu luna iunie.
Doar într-un număr restrâns de ţări vor fi aplicate măsurile în luna iunie, urmând acestea să fie aplicate în mult mai multe regiuni începând din septembrie.
Disney+ calcă pe urmele Netflix şi aplică aceeaşi strategie după ce a putut observat că, în cazul Netflix, aceasta pare să fi dat roade.
În cazul Netflix, numărul abonărilor s-a dublat în cele două luni care au urmat implementării măsurii de blocare a partajării conturilor.
Disney+ speră să se bucure de o creştere asemănătoare în ceea ce priveşte abonarea, după blocarea partajării conturilor. Platforma de streaming a Disney încă nu a reuşit să obţină profit.
Şi Disney+ prevede interzicerea partajării conturilor în condiţiile de folosire, însă, nu a făcut nimic împotriva acesteia, câtă vreme a contribuit la creşterea numărului de utilizatori.