Netflix a început să majoreze prețurile abonamentelor în mai multe țări, inclusiv Japonia, părți ale Europei, precum și în Orientul Mijlociu și Africa, pe măsură ce creșterea stimulată de lupta împotriva partajării parolelor începe să se estompeze. Modificările în Italia și Spania sunt acum în curs de implementare. Deși compania a anunțat că a adăugat 5,1 milioane de abonați între iulie și septembrie, depășind așteptările, aceasta reprezintă cea mai mică creștere din ultimul an, potrivit economedia.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Netflix se clatină, în România! Rivalul-surpriză lansează un abonament cu super beneficii pentru români!
foto: Netflix
Netflix se confruntă cu presiunea de a găsi noi surse de creștere, având în vedere că baza sa de abonați este deja masivă, iar găsirea de noi utilizatori devine o provocare tot mai mare. În trecut, când a experimentat o încetinire similară în 2022, compania a implementat măsuri pentru a opri partajarea parolelor și a introdus o opțiune de streaming cu reclame.
În plus, analiștii anticipează că reclamele vor deveni o componentă importantă a modelului de afaceri al Netflix în viitor, deși compania a avertizat că nu se așteaptă să genereze creștere din acest segment până anul viitor.
În prezent, Netflix se află într-o etapă incipientă în ceea ce privește generarea de venituri din abonamentele cu reclame, afirmând că nu se așteaptă să înceapă să înregistreze o creștere semnificativă până anul viitor. Deși multe dintre noile înscrieri au venit din opțiunea de abonament cu reclame, care reprezintă cea mai accesibilă variantă a companiei, Netflix a avertizat că rezultatele financiare vor continua să fie influențate de modul în care se desfășoară această tranziție.
În ciuda acestor provocări, veniturile Netflix au crescut cu 15% în trimestrul iulie-septembrie 2024 comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, atingând suma de peste 9,8 miliarde de dolari. Profitul companiei a crescut, de asemenea, de la 1,6 miliarde de dolari la 2,3 miliarde de dolari. În ultima rundă de majorări de prețuri, Netflix a aplicat ajustări în Marea Britanie și SUA, dar a menținut prețul pentru „abonamentul standard” fără reclame neschimbat din 2022.
Analizând strategia sa de prețuri, compania a experimentat adesea ajustări în piețele mai mici înainte de a aplica schimbări pe piețele mari, cum ar fi SUA și Regatul Unit. Matt Britzman, analist senior de acțiuni la Hargreaves Lansdown, spune că poziția financiară solidă a Netflix îi permite să investească continuu în conținut original și în dezvoltarea de noi hituri, un aspect esențial dacă firma dorește să crească prețurile fără a risca să piardă abonați.
„Aceasta este în mod inerent o piață capricioasă, cu consumatori fericiți să schimbe streamer-ul dacă nu cred că primesc valoare.
Adăugarea de conținut nou este esențială în acest sens, în special în domenii precum evenimentele sportive, și ar putea oferi Netflix avantajul de care are nevoie pentru a crește prețurile și a face clienții să revină pentru mai mult”, a spus el.
Unul dintre cele mai mari succese recente ale Netflix este serialul „Baby Reindeer”, o dramă creată și interpretată de comediantul scoțian Richard Gadd. Acest serial controversat a obținut recunoaștere semnificativă, câștigând patru premii Emmy luna trecută.
Te-ar mai putea interesa și: Ce ar trebui să știe toți utilizatorii de Netflix. Codul secret care face mai simplă navigarea pe platforma de streaming