Clienți din întreaga țară ai companiilor de telecomunicații Digi RCS RDS, Vodafone, Orange și Telekom au primit recent un anunț crucial din partea ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații), în care comunicat noile reglementări pentru transparență.
Acestea, pe lângă asigurarea transparenței, au ca scop și protecția drepturilor consumatorilor în era digitală, iar aceste modificări impun noi obligații pentru furnizorii de servicii de comunicații. Obligațiile au ca scop îmbunătățirea relației dintre clienți și companii.
Te-ar putea interesa și: Cine va primi 15.500 de lei de la stat? Condițiile pe care trebuie să le îndeplinești dacă te angajezi
foto: noi reglementări ancom
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a introdus noile reglementări, care țintesc furnizarea de facturi detaliate pentru toți clienții. Astfel, companiile de telecomunicații Digi RCS-RDS, Vodafone, Orange și Telekom sunt obligate să ofere facturi detaliate la cererea clienților, în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la solicitare.
Acestea trebuie să includă următoarele informații:
Facturile emise de aceste companii de telecomunicații trebuie să includă următoarele detalii:
Potrivit noilor reglementări, companiile de servicii de telecomunicații au libertatea de a alege formatul în care aceștia furnizează facturile, opțiunile fiind format digital, scrisoare, e-mail sau în contul de client în online, fiind obligatoriu ca aceștia să asigure cel puțin una dintre aceste opțiuni în variantă gratuită, motivul fiind a nu încărca suplimentar clienții.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a scos în evidență că aceste măsuri sunt absolut necesare și importante pentru a asigura o relație bună și transparentă între clienți și furnizorii de servicii de telecomunicații.
Astfel că, noile reglementări în vigoare, care trebuie respectate cu strictețe de către furnizorii de telecomunicații (impuse de către ANCOM), sunt, pentru majoritate, un pas important în ceea ce privește transparența și protecția drepturilor consumatorilor în acest sector din țara noastră.
Te-ar putea interesa și: Prețurile alimentelor de la Electric Castle i-au făcut pe mulți să renunțe la mâncare. Cât costă o porție de mici și o ciorbă de burtă