- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Noi reglementări intră în vigoare pentru RCS-RDS, Vodafone și Orange. Milioane de clienți au primit un anunț crucial de la ANCOM

22 Jul, 12:15 • Bugiu ⁠Ana Maria
Autoritatea Națională pentru Administare și Reglementare în Comunicații a anunțat milioane de clienți din întreaga lume că vor intra în vigoare noi reglementări pentru transparență. În atenția clienților companiilor de telecomunicații Digi RCS-RDS, Vodafone, Orange și Telekom: Care sunt noile obligații?
Noi reglementări intră în vigoare pentru RCS-RDS, Vodafone și Orange. Milioane de clienți au primit un anunț crucial de la ANCOM

Clienți din întreaga țară ai companiilor de telecomunicații Digi RCS RDS, Vodafone, Orange și Telekom au primit recent un anunț crucial din partea ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații), în care comunicat noile reglementări pentru transparență.

Acestea, pe lângă asigurarea transparenței, au ca scop și protecția drepturilor consumatorilor în era digitală, iar aceste modificări impun noi obligații pentru furnizorii de servicii de comunicații. Obligațiile au ca scop îmbunătățirea relației dintre clienți și companii.

Te-ar putea interesa și: Cine va primi 15.500 de lei de la stat? Condițiile pe care trebuie să le îndeplinești dacă te angajezi

foto: noi reglementări ancom

Care sunt reglementările pentru transparență transmise de ANCOM?

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM)  a introdus noile reglementări, care țintesc furnizarea de facturi detaliate pentru toți clienții. Astfel, companiile de telecomunicații Digi RCS-RDS, Vodafone, Orange și Telekom sunt obligate să ofere facturi detaliate la cererea clienților, în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la solicitare.

Acestea trebuie să includă următoarele informații:

  • despre perioada de tarifare;
  • despre tariful lunar pentru abonament și suma totală tarifată, inclusiv TVA;
  • despre tarifele pentru serviciile suplimentare și traficul efectuat;
  • despre tarifele de conectare;
  • despre tarifele de instalare;
  • despre tarifere de reconectare sau deconectare;
  • despre costurile echipamentelor;
  • despre alte servicii oferite

Facturile emise de aceste companii de telecomunicații trebuie să includă următoarele detalii:

  • servicii de comunicații de voc3e, SMS și MMS: Facturile trebuie să conțină detalii complete ale apelurilor, mesajelor trimise, mesajelor primite, inclusiv numerele de telefon, data, ora apelurilor sau a mesajelor, durata și tariful aplcat;
  • servicii de trafic de internet: Facturile trebuie să includă data și ora începerii sesiunilor de date, volumul de trafic consumat, tariful aplicat, limita de trafic inclusă în abonament și traficul suplimentar tarifat;

Potrivit noilor reglementări, companiile de servicii de telecomunicații au libertatea de a alege formatul în care aceștia furnizează facturile, opțiunile fiind format digital, scrisoare, e-mail sau în contul de client în online, fiind obligatoriu ca aceștia să asigure cel puțin una dintre aceste opțiuni în variantă gratuită, motivul fiind a nu încărca suplimentar clienții.

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a scos în evidență că aceste măsuri sunt absolut necesare și importante pentru a asigura o relație bună și transparentă între clienți și furnizorii de servicii de telecomunicații.

Avantajele noilor reglementări

  • transparență
  • protecția drepturilor consumatorilor
  • claritate în costuri
  • flexibilitate în furnizarea facturilor

Astfel că, noile reglementări în vigoare, care trebuie respectate cu strictețe de către furnizorii de telecomunicații (impuse de către ANCOM), sunt, pentru majoritate, un pas important în ceea ce privește transparența și protecția drepturilor consumatorilor în acest sector din țara noastră.

Te-ar putea interesa și: Prețurile alimentelor de la Electric Castle i-au făcut pe mulți să renunțe la mâncare. Cât costă o porție de mici și o ciorbă de burtă