Primul pod construit între România și Bulgaria este cel al ”Prieteniei” Giurgiu-Ruse, care a fost inaugurat în iunie 1954. Al doilea pod este cel care face legătura între Vidin și Calafat și a fost realizat din fonduri europene.
Nou pod peste Dunăre între România și Bulgaria. Acesta este al treilea pod care va face legătura între țara noastră și bulgari. Noul pod trebuie să asigure conexiunea atât între infrastructura rutieră, cât şi cea feroviară dintre cele două ţări.
Investiția este finanțată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și este una dintre cele mai importante pentru țara noastră din următorii ani.
„După ce va fi construit, acest nou pod dunărean (al treilea între România şi Bulgaria) va asigura ambelor state un potenţial mai mare de dezvoltare economică, atât la nivel regional. cât şi european, pe axa nord-sud”, a explicat spus șeful CNAIR, Cristian Pistol, potrivit bugetul.ro.
Pentru construcția acestui pod, România a primit de la Comisia Europeană 2,5 miliarde de euro. Lucrările vor începe în 2026 și se vor finaliza în 2028.
„Până la jumătatea anului 2026 se va face studiul exact unde va fi amplasat podul de peste Dunăre. După ce se va termina proiectarea, va dura încă doi ani – doi ani și jumătate, și vom avea realizarea acestui obiectiv. În 2029, începutul lui 2030, vom avea un nou pod”, a explicat guvernatorului regional al orașului Ruse, Dragomir Draganov.
Comisia Europeană a aprobat un buget de 6,92 milioane de euro doar pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Podului Giurgiu-Ruse 2. Finanțarea vine din fondurile Connecting Europe Facility (CEF), componentă de mobilitate militară, legătura fiind considerată una importantă din punct de vedere tactic.
Primul pod construit între România și Bulgaria este cel al ”Prieteniei” Giurgiu-Ruse, care a fost inaugurat în iunie 1954. Al doilea pod este cel care face legătura între Vidin și Calafat și a fost realizat din fonduri europene.