„Bună, poți să-mi împrumuți 1.800 RON?” i-a cerut mesajul primit pe WhatsApp. Victima a explicat că mesajul venea de la o prietenă pe care o cunoaște de aproape 20 de ani și că, prins fiind într-un eveniment de muncă, a ales să răspundă rapid.
„Îmi spune apoi «am contul blocat, poți să-mi trimiți în contul X?»”, a adăugat bărbatul, pentru Hotnews, explicând că nu a avut nicio bănuială la început.
După ce a trimis banii, bărbatul a fost solicitat din nou să transfere o sumă suplimentară, iar atunci și-a dat seama că ceva nu este în regulă.
„Îmi scrie iar: «Îmi pare rău că te deranjez din nou, nu ai putea să-mi transferi încă 2000?» În acel moment, mi s-au aprins beculețele. Am încercat să o sun, dar mi-a închis. Atunci am realizat că i-au spart contul de WhatsApp și că făptașul își cerea bani de la persoanele din agenda ei.”, a mai relatat victima.
Bărbatul a descoperit că nu era singurul în această situație și că mai multe persoane din cercul prietenei sale au fost păcălite.
Imediat după incident, bărbatul și alte victime au mers la Poliție pentru a depune plângeri, însă acesta a povestit că a fost „plimbat între secții”. „Când întrebam de biroul de fraudă financiară, câte un polițist mă întreba direct: «1.800 de lei?!»”, a relatat victima, indicând faptul că polițiștii erau deja familiarizați cu acest tip de fraudă.
În răspunsul său, Poliția Română a subliniat că astfel de scheme de fraudă online evoluează constant și sunt raportate la secțiile de poliție din întreaga țară.
„Plângerile ajung la omologii din țară, la fiecare secție, la fiecare unitate. Pe măsură ce se raportează, aceștia pot să aibă o oarecare statistică sau măcar o idee despre modul de operare”, au precizat reprezentanții Poliției Române. Aceștia au mai adăugat că vor oferi un răspuns cu privire la numărul de cazuri după o centralizare a plângerilor.