OnlyFans, plăți de peste 14 miliarde de dolari către creatorii de conținut. Cum a ajuns platforma să fie dedicată conținutului pentru adulți, deși ar fi trebuit să fie o simplă rețea socială.
Înființată ca o rețea socială pentru influencerii din domeniul modei, OnlyFans s-a consacrat ca o platformă dedicată conținutului pentru adulți.
OnlyFans a luat a apărut în 2016 ca fiind o rețea socială care să servească drept punct de întâlnire între influencerii din domeniul modei și fanii acestora.
Creatorul său, britanicul Tim Stokely, a conceput-o inițial ca pe o platformă de conținut premium, unde utilizatorii plăteau pentru a vedea conținutul “idolilor” lor.
În 2018 însă, rețeaua socială a fost achiziționată în proporție de 75% de Leonid Radvinski, proprietarul site-ului MyFreeCams, iar OnlyFans și-a schimbat cursul și a devenit ceea ce este în prezent, o platformă pentru adulți, unde creatorii de conținut împărtășesc imagini sau videoclipuri erotice sau sexuale, acestea fiind principala atracție a rețelei.
Apoi, în anul 2021, Stokely a renunțat la funcția de CEO al companiei, iar această poziție a fost preluată de Ami Gan, fost director de comunicare și marketing.
În prezent, CEO al OnlyFans este Keily Blair, fost director de strategie și operațiuni, care a preluat această funcție după demisia lui Gan.
Blair s-a alăturat companiei cu sediul la Londra în ianuarie 2022 în calitate de director de strategie și operațiuni.
Plățile efectuate pe platformă au ajuns la 5,6 miliarde de dolari în 2022, cu peste 3,1 milioane de creatori înregistrați și 238,8 milioane de fani.
OnlyFans reține o cincime din plățile generate pe site, potrivit BusinessStandard.com.
Compania și-a sporit măsurile de încredere și siguranță, impulsionată în parte de Legea privind siguranța online din Marea Britanie, care obligă site-urile pentru adulți să verifice vârsta utilizatorilor săi prin tehnologii precum scanarea facială sau prin verificarea încrucișată cu băncile.
Blair, care a fost anterior specialist în cibernetică, confidențialitate și date la firma de avocatură Orrick, Herrington & Sutcliffe, unde a avut OnlyFans ca și client, spune că platforma a făcut deja cea mai mare parte din munca necesară pentru a se conforma reglementărilor.
„Cred că aceasta este o companie atât de specială în ceea ce privește locul pe care îl ocupă în ecosistemul tehnologic și al social media.
Suntem atât de neobișnuiți pentru că suntem o poveste de succes în domeniul tehnologiei din Marea Britanie.
Am plătit peste 15 miliarde de dolari creatorilor de când am început, iar această sumă este în creștere de la an la an. Continuăm să creștem”, a declarat Keily Blair pentru Financial Times.
Șefa OnlyFans a vorbit și despre direcțiile în care se orientează compania pentru viitor. Astfel că, este analizată deschiderea și către alți creatori de conținut, în plus față de consolidarea conținutului actual.
„Evident, suntem foarte mândri de creatorii noștri de conținut pentru adulți, dar trebuie să ne asigurăm că ne deschidem și către alți creatori. Sponsorizăm o mulțime de sportivi, în special în domeniul MMA (arte marțiale mixte) și al sporturilor de luptă.
Poate ați văzut că Nick Kyrgios (jucătorul de tenis australian n.r.) și-a lansat contul OF la sfârșitul anului trecut. Acela a fost un moment viral incredibil pentru afacere: au existat peste 800 de povești despre lansare în 39 de țări.
OFTV (OnlyFansTV, un site video n.r.) va continua să fie un punct de interes pentru noi în ceea ce privește gândirea în ceea ce privește creșterea. Luna ianuarie a acestui an a fost o altă lună record pentru OFTV, cu peste 23 de milioane de vizualizări. Este vorba, de asemenea, de a analiza potențialele licențe ale acestui conținut pentru alte platforme de streaming”, a mai declarat ea.