Public Power Corporation (PPC), cea mai mare companie energetică din Grecia, controlată de stat, care a preluat în 2023 operațiunile și activele din România ale grupului italian Enel, raportează un profit net ajustat de 305 milioane de euro în primele nouă luni ale anului 2024. Acesta reprezintă o creștere de 70% față de profitul de 178 milioane de euro înregistrat în aceeași perioadă din 2023.
De asemenea, profitul net ajustat după deducerea participațiilor minoritare s-a ridicat la 241 milioane de euro, comparativ cu 144 milioane de euro în perioada similară a anului trecut, potrivit economedia.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Starbucks, în criză. Cafenelele, în drum spre dispariție, după deciziile controversate ale conducerii
foto: Enel
Grupul PPC a anunțat și un plan ambițios de investiții pentru perioada următoare, incluzând alocarea a 10,1 miliarde de euro în următorii trei ani, ca parte a planului strategic pentru 2025-2027. Aceste investiții vor viza, în special, dezvoltarea energiei regenerabile (RES), creșterea capacității de producție flexibilă și modernizarea rețelelor de distribuție, în linie cu obiectivele grupului de a îmbunătăți eficiența energetică și de a reduce amprenta de carbon.
Investițiile totale realizate de PPC în primele nouă luni ale anului 2024 au atins suma de 1,6 miliarde de euro, cu o creștere semnificativă în domeniul distribuției și energiei regenerabile. Aproape 80% din investițiile totale au fost direcționate către dezvoltarea energiei regenerabile, producția flexibilă de electricitate, rețelele de distribuție și digitalizarea acestora, inclusiv în România.
În acest context, PPC a raportat o creștere a capacității instalate în surse de energie regenerabilă (RES), care a ajuns la 4,9 GW la sfârșitul lunii septembrie 2024, comparativ cu 3,8 GW în septembrie 2023.
„Rezultatele financiare solide din primele 9 luni ale anului 2024 confirmă reziliența modelului nostru de afaceri, care are la bază dezvoltarea unui portofoliu de producție de energie verde și flexibilă, orientarea către client, precum și digitalizarea și îmbunătățirea rețelelor de distribuție.
Deja avem 4,9 GW de capacitate în RES în funcțiune, cu un portofoliu semnificativ de proiecte în dezvoltare, de peste 20 GW. Dintre acestea, 3,8 GW sunt fie în construcție, fie pregătite pentru construcție și se află într-o fază foarte avansată. Ne-am dublat investițiile comparativ cu anul trecut, menținând în același timp o poziție financiară puternică.
Realizările noastre de până acum ne permit să reiterăm obiectivul pentru 2024 de EBITDA ajustat de 1,8 miliarde de euro și un profit net de 0,35 miliarde de euro”, a declarat Georgios Stassis, Președinte și CEO al PPC.
Cererea de electricitate în Grecia a crescut cu 5,7% în primele nouă luni ale anului 2024, față de aceeași perioadă din 2023, în principal datorită vremii mai calde, atât în Grecia, cât și în România, în special pe timpul verii. În România, cererea a crescut cu 4% în aceeași perioadă.
Cota de piață a PPC în retailul de electricitate din Grecia a scăzut la 51% în primele 9 luni ale anului 2024, de la 57% în 2023, din cauza scăderii cotei în rândul clienților de înaltă tensiune, în urma încheierii unor contracte vechi. În Sistemul Interconectat, PPC deținea o cotă de 51% în septembrie 2024, comparativ cu 54% în 2023. Cotele de piață pe tipuri de tensiune sunt de 18% pentru Înaltă Tensiune, 35% pentru Medie Tensiune și 65% pentru Joasă Tensiune. În România, cota de piață a PPC în vânzările de electricitate a fost de 16%.
În privința producției, cota de piață a PPC în Grecia a scăzut la 35% în primele nouă luni ale anului 2024, de la 39% în aceeași perioadă din 2023, din cauza reducerii producției pe bază de lignit, ca parte a planului de tranziție energetică al PPC. În România, cota de piață a PPC în producția de energie regenerabilă a fost de 12%, față de 14% în 2023.
PPC este lider pe piața de e-mobilitate din Grecia, cu o cotă de 35% din punctele publice de încărcare, iar în România, compania a avut 2.925 de puncte de încărcare la sfârșitul primelor nouă luni din 2024, în ambele țări.
„Planul Strategic al Grupului PPC pentru perioada 2025-2027 pune un accent clar pe creștere. Investim peste 10 miliarde de euro pentru a conduce tranziția energetică în Europa de Sud-Est. Facem investiții semnificative în energie verde și generare flexibilă, precum și în modernizarea rețelelor noastre.
De asemenea, ne concentrăm pe dezvoltarea de soluții energetice moderne și pe servicii cu valoare adăugată pentru clienții noștri. Investim în servicii și produse noi, concentrându-ne pe proiecte cu randament ridicat și îndepărtându-ne de producția ineficientă pe bază de lignit, pentru a crea valoare pentru toate părțile interesate – clienți, acționari, angajați – într-un mod responsabil din punct de vedere social și al mediului.
Creșterea noastră financiară solidă ne va duce la un nivel al EBITDA de peste 2,7 miliarde de euro în 2027 și peste 3 miliarde de euro în 2030. Grupul PPC își accelerează expansiunea, valorificând oportunitățile oferite de tranziția verde. Printr-o viziune și o strategie clară, devenim liderul energetic al regiunii extinse din Europa de Sud-Est”, a declarat Georgios Stassis, președinte și CEO al PPC.
Obiectivele PPC pentru următorii trei ani:
Obiectivele financiare ale Grupului PPC pentru perioada 2025-2027:
Te-ar mai putea interesa și: Ghenele de bloc din București trebuie desființate până în 2025. Cine se ocupă de ele