O campanie din Austria inițiată de ministrul pentru Protecția Climei oferă bilete gratis pentru transportul în comun persoanelor care sunt de acord să-și tatueze cuvântul „Klimaticket”. Campania a stârnit însă un val de revolte în rândul altor parlamentari austrieci dar și pe internet, a informat euronews.ro.
Citește și: S-a votat! Salarii majorate cu 50% pentru angajaţii de la Mediu, transport gratuit pentru funcţionari
Leonor Gewesseler, ministrul austriac al Climei, este cel care a promovat la un festival din orașul St Pölten joia trecută. O caravană de tatuaje pe care scria Aktion geht unter die Haut” (Acțiune care îți intră sub piele) a apărut la o serie de evenimente în această vară.
Așadar, cei care au participat la festival au fost invitați să-și tatueze „Klimaticket”, adica bilet pentru climă, pentru a beneficia de călătorie gratuit în toată Austria, timp de un an. Cei din spatele campaniei spun că șase persoane, câte trei la fiecare festival până acum în această vară, și-au făcut un tatuaj și au primit biletul gratuit.
Potrivit sursei citate, acest bilet anual poate fi folosit în aproape toate mijloacele de transport în comun din Austria, permițând oamenilor să călătorească în toată țara pentru doar 3 euro pe zi, cu reduceri disponibile pentru tineri, seniori și persoane cu dizabilități.
Cei care s-au tatuat au scăpat de a mai da 1.095 euro pe an pentru un astfel de abonament. Participanților la evenimentele la care a apărut caravana li s-au oferit gratuit și alte modele de tatuaje legate de transportul public, durabilitate și schimbări climatice. Cei din spatele campaniei spun că la fiecare festival au participat în jur de 10 persoane pe zi.
Internauții au criticat dur această campanie, după ce caravana a apărut la Electric Love Festival din Salzburg, în urmă cu șase săptămâni.
Oamenii cred că prin aceasă mișcare este încurajat comportamentul iresponsabil din partea tinerilor.
„Este aceasta o acțiune atât de exemplară? Motivați adulții tineri să-și facă tatuaje?” a întrebat un utilizator de Instagram. Contul Klimaticket a răspuns pur și simplu cu „responsabilitate personală”.
Criticii au acuzat-o, de asemenea, pe Leonore Gewessler că folosește pielea tinerilor pentru a-și face publicitate politicilor. Henrike Brandstötter, deputat al partidului liberal NEOS din Austria, a mai spus că „a oferi oamenilor bani pentru a le pune reclamă sub piele dezvăluie o viziune inacceptabilă a umanității din partea unui ministru de guvern”.
Alte articole: Gratuitate la transport pentru refugiaţii ucraineni din România. Ce prevede prioiectul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii