Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat un moment important pentru infrastructura feroviară din România prin publicarea unui proiect de decizie care aprobă încheierea primului act adițional la contractul de servicii publice atribuit CFR Călători. Acest act va permite introducerea în operare a trenurilor electrice RE-IR1 Alstom Coradia pe ruta București Nord-Ploiești Vest și stațiunile de pe Valea Prahovei, începând cu 15 noiembrie 2024, potrivit economedia.ro.
„În temeiul art. 7 alin (13) din legea nr. 52/2003 republicată cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare implementarea prevederilor proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, corelate cu riscul decomiterii unor fonduri în absenţa implementării cu celeritate a prevederilor CSP atribuite competitiv, proiectul va fi adoptat de ARF în regim de urgenţă”,spune instituţia.
Te-ar mai putea interesa și: Nouă eră a călătoriilor din România: trenurile CFR Călători vor avea WiFi în fiecare vagon
foto: tren Alstom Coradia
Decizia a fost luată în contextul implementării rapide a proiectelor finanțate prin fonduri europene nerambursabile, având în vedere riscurile asociate cu utilizarea acestor fonduri în lipsa unei acțiuni rapide. ARF va adopta acest proiect în regim de urgență, subliniind importanța sa.
În primele luni ale anului 2025, se preconizează că restul celor 11 trenuri din contract vor fi livrate și vor începe să opereze pe rutele incluse în contract. Aceste rute vor acoperi o rețea extinsă, inclusiv conexiuni importante precum București-Constanța, București-Craiova, și alte trasee majore care leagă orașele din România.
În plus, alte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia sunt programate să fie introduse în circulație în 2025, având în vedere că aceste unități vor servi magistrale feroviare electrificate suplimentare, care sunt acum în procedura de licitare. Trenurile vor circula pe rute care includ orașe ca Bacău, Iași, Galați și Cluj Napoca, extinzând astfel accesibilitatea și eficiența transportului feroviar.
ARF a achiziționat un total de 37 rame electrice inter-regionale de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA printr-un contract semnat în martie 2022. Primul tren din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023 și este în prezent în etapa de teste. Livrările ulterioare ale celorlalte trenuri au suferit întârzieri, dar valoarea totală a contractului se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA, iar trenurile sunt fabricate în Polonia.
Te-ar mai putea interesa și: CFR anunță mersul trenurilor după trecerea la ora de iarnă 2024. Apar schimbări