- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Primul tronson din planul hulit al lui Ceaușescu prinde viață în 2024!

30 Oct, 11:28 • Bugiu ⁠Ana Maria
Planul lui Nicolae Ceaușescu pentru Canalul Magistral de Irigații Siret – Bărăgan a fost reînviat în 2024, cu prima finanțare anunțată pentru un tronson de zeci de kilometri. Proiectul, inițiat în 1986 și abandonat după 1989, ar putea asigura irigarea a 10% din terenul agricol al României odată finalizat.
Primul tronson din planul hulit al lui Ceaușescu prinde viață în 2024!

Planul hulit al lui Nicolae Ceaușescu, cunoscut ca unul dintre cele mai ambițioase proiecte ale regimului comunist, a fost readus în actualitate în 2024, marcând o revenire semnificativă după decenii de neglijare. Autoritățile române au anunțat că s-a efectuat prima finanțare pentru un tronson considerabil din proiect, având în vedere că Canalul Magistral de Irigații Siret – Bărăgan își va continua dezvoltarea, potrivit bugetul.ro.

Te-ar mai putea interesa și: Cea mai mare dorință a lui Nicolae Ceaușescu, o comoară industrială în valoare de 2 miliarde de dolari. Visul frumos s-a spulberat la Revoluție

foto: Nicolae Ceaușescu

Primul tronson din planul hulit al lui Ceaușescu prinde viață în 2024!

Acest mare proiect a fost inițiat în 1986, în timpul regimului lui Ceaușescu, și își propunea să aducă beneficii majore economiei țării prin asigurarea apei pentru irigații, reducerea riscurilor de inundații și crearea unei rute pentru transportul naval de mărfuri. După Revoluția din 1989, proiectul a fost abandonat și uitat, lăsând în urma sa doar aproximativ cinci kilometri finalizați și funcționali, care deservesc în prezent 7.000 de hectare.

Recent, Agenția Națională pentru Îmbunătățiri Funciare a scos la licitație un contract semnificativ, evaluat la un miliard de lei, pentru lucrări de proiectare și execuție în cadrul Etapei 1, care vizează tronsonul de la km 0 la km 23. Acest contract se va desfășura pe o perioadă de 31 de luni, beneficiind de finanțare de la bugetul de stat.

Proiectul complet preconizează o lungime totală de aproape 200 de kilometri, similar cu planurile originale din 1986. Etapa I va acoperi canalul între acumularea Călimănești și Râmna, având o lungime de 51,5 km, iar Etapa a II-a se va extinde pe 139,5 km de la Râmna la acumularea Dridu.

Chiar dacă au existat discuții despre reluarea lucrărilor la acest canal în 2012, estimările inițiale pentru realizarea acestui proiect se ridicau la 3,5 miliarde de euro. Odată finalizat, canalul ar putea asigura irigarea a până la 10% din terenul agricol al României.

Te-ar mai putea interesa și: Vinul preferat al lui Ceaușescu, un succes de piață în toată lumea. 700.000 de sticle vândute în 2023 doar în China