Profi, retailerul controlat de fondul de investiții Mid Europa Partners, introduce Profi Retail Media, cea mai extinsă rețea de acest gen din România, cu peste 4.000 de ecrane și sisteme radio active în toate cele 1.660 de magazine. Această inițiativă este dezvoltată în colaborare cu Footprints AI, o companie românească specializată în tehnologie care dezvoltă și comercializează soluții pentru Omnichannel Retail Media și este operată de Retail Media Hub (RMH), o companie de top în furnizarea de servicii integrate de media în magazine.
Alte articole: STB a intrat în posesia autobuzelor electrice chinezești, dar fără staţiile de încărcare. Cât costă cele 100 de vehicule
În cadrul acestei colaborări, RMH are responsabilitatea de a gestiona vânzarea de spații media, interacționând direct cu brandurile și agențiile de publicitate, și de a supraveghea implementarea campaniilor publicitare.
„Cu peste 4000 de displayuri și cu instalații radio active în toate magazinele noastre în prezent, numărul lor urmând să se dubleze în viitorul apropiat, Profi dispune de o inegalabilă capacitate de promovare în teritoriu, capacitate pe care de acum o punem și la dispoziția brandurilor din diverse domenii, altele decât retail, care doresc să beneficieze de o acoperire nemaiîntâlnită până acum în România”, afirmă Călin Costinaș, director general adjunct Profi.
Conform informațiilor furnizate de companie, în mod obișnuit, retailerii reușesc să valorifice doar până la 15% din datele pe care le dețin despre clienți atunci când utilizează instrumente de publicitate tradiționale. Cu ajutorul soluției Footprints AI, Profi oferă un acces anonimizat la comportamentul de consum al tuturor clienților săi și permite brandurilor și agențiilor de publicitate să se conecteze direct la rețeaua sa pentru a livra mesaje publicitare eficiente către aceste audiențe.
Pe lângă asta, tehnologia Footprints AI promite să genereze o eficiență de până la cinci ori mai mare, deoarece permite o targetare dinamică bazată pe comportamentul de cumpărare al clienților Profi din magazinele fizice. Acest lucru aduce o îmbunătățire constantă a experienței de cumpărare.
Conform estimărilor companiei, brandurile care aleg să promoveze produse în rețeaua de retail media Profi pot beneficia de o eficiență estimată de 3-5 ori mai mare în comparație cu alte rețele de publicitate, inclusiv cele noi sau tradiționale, precum Google și Meta, radio sau televiziune.