Anul trecut a fost umbrit de multe dificultăți. Panta companiilor aeriene nu a avut parte de succes ca în anii precedenți, arată o analiză de piață realizată de Radu Puiu, analist financiar în cadrul XTB România, companie de tranzacționare pe bursele internaționale.
Te-ar putea interesa și O companie aeriană anunţă 17 noi curse România-Italia. Care este aeroportul de pe care vor decola zborurile
Companiile aeriene preconizează că nivelul rezervărilor din 2024 va fi la fel sau poate chiar sub nivelul anului trecut.
După o serie lungă de turbulențe înregistrate în ultimii ani, multe companii aeriene s-au redresat de la minimele din octombrie și speră să continue tendința ascendentă și anul acesta.
Mai mult decât atât, este bine știut faptul că vara este perioada în care toată lumea își ia concediu, deci, călătoriile sunt în toi.
Companiile aeriene tind să desfășoare activități ciclice, astfel că, performanța lor fluctuează în funcție de sezon și de condițiile economice.
În prezent piața muncii este puternică, iar inflația este pe un trend descendent, spre deosebire de anul 2022. De altfel, consumatorii nu par să scadă din cheltuielile pentru călătorii.
Pe lângă cele menționate anterior, companiile aeriene europene au atras atenția cu privire la faptul că tendința ascendentă a prețurilor biletelor din ultimii ani atinge un vârf care ridică semne de întrebare, legate de viitorul boomului care a revigorat industria.
În anul 2019, în Europa, companiile aeriene au programat cu 50% mai multe locuri pentru august decât pentru februarie, iar în 2023 au fost cu 65% mai multe locuri.
Așadar, companiile aeriene au devenit mai agile în identificarea cererilor și în gestionarea programărilor, pentru a se adapta situației și pentru a încerca să obțină un ritm solid de creștere.
Companiile aeriene vin după nenumărate dificultăți, iar în momentul de față consolidarea industriei pare să fi încetinit tendința de creștere a capacității și „conflictele” de la nivelul prețului biletelor.
Chiar și așa, pandemia și-a pus amprenta și chiar și în prezent, companiile aeriene resimt încă dificultățile, mai ales pentru că, călătoriile de afaceri nu au revenit la nivelurile pre-pandemice, conform WallStreets.ro.
American Airlines este cea mai mare firmă aeriană din lume după dimensiunea flotei. Aceasta estimează că veniturile din al doilea trimestru o să scadă cu o valoare între 5% și 6%, mai mult decât contracția anterioară de 1% până la 3%.
ETF-ul US Global JETS, care urmărește performanța companiilor aeriene, a înregistrat un avans de 5,02% de la începutul anului 2024.
Citește și Dispare o companie aeriană românească. Air Connect, preluat în întregime de un operator din Italia
Astfel că, compania aeriană și-a redus orientările pentru perioada respectivă, subliniind că se așteaptă ca întreg câștigul ajustat pe acțiune să se situeze între 1 și 1,15 dolari, sub proiecția anterioară de 1,15 până la 1,45 dolari pe acțiune.