- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Profitul impresionant al National Arena din concertele Coldplay. De trei ori mai mult decât un meci de fotbal

13 Jun, 18:22 • Cornel Ghimeșan
Arena Națională se închiriază cu prețuri extrem de diferite în funcție de evenimentul pe care vrei să îl organizezi. Iată cât a costat pentru concertele Coldplay.
Profitul impresionant al National Arena din concertele Coldplay. De trei ori mai mult decât un meci de fotbal

Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement (ALPAB), responsabilă de gestionarea National Arena, a reușit să obțină venituri semnificative din închirierea stadionului pentru concertele trupei Coldplay.

Renumita formație Coldplay a programat două concerte la București, pe National Arena, pe 12 și 13 iunie. Inițial, trupa planificase un singur concert pentru data de 12 iunie, însă cererea extraordinară de bilete i-a determinat pe membrii formației să adauge încă o reprezentație în seara următoare.

Citește și: Mega Image face angajări pe bandă rulantă. Salarii de 2.500 leo pentru cei care nu necesită studii superioare

Aceste evenimente au generat câștiguri considerabile pentru Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement, care a reușit să încaseze o sumă mult mai mare decât cea obținută în mod obișnuit pentru un meci de fotbal.

National Arena, cel mai mare stadion din țară, va găzdui diverse evenimente non-sportive până în toamnă, printre care și cele două concerte ale trupei Coldplay.

Pentru cele două seri de concert, veniturile ALPAB au fost considerabil mai mari comparativ cu încasările de la un meci de fotbal. Totuși, aceste sume sunt încă modeste în raport cu cheltuielile de administrare necesare pentru întreținerea National Arena.

Conform tarifelor stabilite de ALPAB, închirierea National Arena pentru o seară de concert costă 56.000 de euro fără TVA. Astfel, pentru cele două concerte, ALPAB a încasat 112.000 de euro fără TVA. La această sumă se adaugă încă 10.000 de euro pe seară, fără TVA, pentru servicii de operare.

Cât costă pentru o echipă de fotbal să închirieze National Arena

Astfel, pentru cele două concerte ale trupei Coldplay, Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement a încasat 112.000 de euro fără TVA doar din chirie, la care se adaugă încă 20.000 de euro fără TVA pentru serviciile de operare. Aceste sume sunt considerabil mai mari decât cele 23.000 de euro fără TVA (13.000 de euro chirie plus 10.000 de euro servicii de operare) percepute pentru un meci din Superliga.

  • Meci din cadrul campionatului intern de fotbal – 13.000 euro/eveniment / fără TVA;
  • Meci din cadrul Cupei Ligii sau a Cupei României – 13.000 euro/eveniment / fără TVA;
  • Meci din cadrul UEFA Champions League – 28.000 euro/eveniment / fără TVA;
  • Meci din cadrul UEFA Europa League – 23.000 euro/eveniment / fără TVA;
  • Servicii de operare stadion Arena Naţională – 10.000 euro/meci (eveniment) / fără TVA.

În ciuda solicitărilor pentru diverse evenimente, National Arena este în continuare în pierdere.

Anul trecut, cel mai mare stadion al țării a avut încasări de 6.680.000 lei și cheltuieli de 21.840.000 lei.

Cât au costat biletele la Coldplay

Înființată ân 1997, la Londra, Coldplay este una dintre cele mai apreciate trupe rock din lume, cu milioane de fani pe tot Mapamondul. Drept urmare, și cererile pentru bilete la concertele lor sunt extrem de ridicate.

Pentru concertele din România, cel mai ieftin bilet a costat 199 de lei și cel mai scump a fost 4.915 lei.

Prețurile biletelor la concertul Coldplay de la București:

  • Categoria 6: 199 lei
  • Categoria 5: 300 lei
  • Categoria 4: 415 lei
  • Categoria 3: 585 lei
  • Categoria 2: 645 lei
  • Categoria 1: 725 lei
  • Standing A: 480 lei
  • Calypso Seats: 990 lei
  • Supersolis Experience: 1.333 lei
  • Kubik Experience: 1608 lei
  • Floris Early Entry Experience: 1.307 lei
  • Kaotica Lounge Experience : 2.736 lei
  • Ultimate Specheres Experience: 4.915 lei

Citește și: Șomaj de lux! Cât primesc europarlamentarii români care nu au mai prins un loc la Bruxelles la alegerile din 9 iunie

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult